ثبات نرخ مرغ در بازار/ قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار تومان

چهار آیین از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

ثبات نرخ مرغ در بازار/ قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار تومان

برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

وی با انتقاد از این مسئله که بازار نهاده‌های دامی و ریز مغذی‌ها روز به روز بدتر می‌شود، افزود: علی رغم آنکه پشتیبانی امور دام به میزان کافی کنجاله سویا و ذرت در انبار‌ها را دارد، اما از عرضه به میزان کافی امتناع می‌کند. وارد کنندگان به سبب حاشیه سود بیشتر در نظر دارند که سویا و ذرت را با نرخ‌های آزاد در بازار عرضه کنند.

چهار آیین با اشاره به اینکه نرخ نهاده‌های موجود در بازار با قیمت مصوب تفاوت معناداری دارد، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود که واسطه‌ها در این میان نقش مهمی دارند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: در شرایط فعلی، شرکت پشتیبانی امور دام باید نهاده‌های مورد نیاز را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز آینده در تامین گوشت مرغ با چالش جدی مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید:

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به واریز یارانه‌ها و حقوق کارمندان و کارگران، طبق روال معمول تقاضا برای خرید مرغ در روز‌های پایانی ماه افزایش می‌یابد که همین امر موجب شده تا قیمت هر کیلو مرغ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یابد.

چهار آیین با انتقاد از تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام نرخ مصوب بیان کرد: اگرچه قرار بود در ۲۰ خرداد جلسه ستاد تنظیم بازار برای بررسی و اعلام نرخ مصوب با حضور نمایندگان تشکل‌ها تشکیل شود، اما بنا به دلایل نامعلوم این جلسه برای بار دوم به تعویق افتاد که این امر عدم تعهدات دولت به مرغداران را نشان می‌دهد چرا که بعد از ماه مبارک رمضان قرار بود بلافاصله نرخ‌های مصوب اعلام شود.

این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تومان زیان می‌کنند که ادامه این روند به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیست.

وی با اشاره به اینکه بازار مرغ کاملا رقابتی است، بیان کرد: با وجود آنکه ۲۱ هزار تولید کننده در این صنعت مشغول فعالیت هستند و کسی نمی‌تواند انحصاری در این بازار ایجاد کند، جای این سوال مطرح است که چرا دولت در امر قیمت گذاری دخالت می‌کند؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه قیمت گذاری توسط مسئولان دولتی امری نادرست است، اما آن‌ها همچنان بر اجرای این موضوع اصرار می‌ورزند و از طرفی در اعلام نرخ مصوب خلف وعده می‌کنند که این امر خروج مرغداران از گردونه تولید و بی اعتمادی تولیدکنندگان به دولت را به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • amir
    0

    اگرقیمت هادست شماباشه که قیمت مرغ رو به قیمت گوشت قرمز می رسونید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها