انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از موضع کشورش درباره حادثه دریای عمان

رهبر حزب کارگر انگلیس از اتهام‌زنی دولت این کشور به ایران درباره حادثه آتش‌سوزی اخیر در دو نفت‌کش‌ در دریای عمان انتقاد کرده و آن‌را تنش‌زا خواند.

انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از موضع کشورش درباره حادثه دریای عمان

جیمز کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در پی موضع‌گیری‌های ضد ایرانی جرمی هانت درباره حادثه آتش‌سوزی روز پنجشنبه در دو نفت‌کش در دریای عمان در صفحه توییترش نوشت: انگلیس باید در راستای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس عمل کند نه اینکه به گسترش تنش که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران شروع شد، دامن بزند.

وی در ادامه گفت: بدون مدرک معتبر درباره حمله به نفت‌کش‌ها سخن گفتن و این حرف‌های دولت فقط موجب افزایش تهدید جنگ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس درباره حمله به نفت‌کش‌های دریای عمان مدعی شد: «ارزیابی‌مان ما را به این نتیجه رسانده است که تقریباً قطعی است ایران مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده دارد».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاها از جمله ادعاهای آمریکا علیه ایران در این زمینه اظهار کرد: اینکه ایالات متحده فوراً و بدون ذره‌ای شواهد عینی یا ضمنی، به اتهام پراکنی علیه ایران دست می‌زند، تنها این را کاملاً آشکار می‌کند که تیم ب در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است: خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات آبه شینزو) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم اقتصادی علیه ایران.

من چند ماه پیش دقیقاً درباره همین سناریو هشدار دادم؛ نه به این دلیل که من یک پیشگو باشم، بلکه به این دلیل که من ذات تیم ب را می‌شناسم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها