ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد که ایران و ترکیه به دنبال نفوذ در کشورهای عربی هستند و از تهران خواست در سیاست‌های خود بازنگری کند.

ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت وگو با الحدث مدعی شد که ترکیه و ایران به دنبال نفوذ در کشورهای عربی هستند و وجود اتحادیه عرب برخی قدرت‌های منطقه‌ای از جمله ایران و ترکیه را نگران کرده است.

وی با طرح این ادعا که ایران و ترکیه به دنبال به انزوا کشاندن اتحادیه عرب هستند گفت: نگران این هستم که تداوم تنش‌ها ما را مجبور به یک درگیری کند که خواهان آن نیستیم.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه با اشاره به اینکه در صورت تشدید تنش اقتصاد جهانی با وضعیت خطرناکی مواجه خواهد شد گفت: ما باید کسی که به دنبال تخریب در منطقه است را بیابیم و با آن مقابله کنیم.

احمد ابوالغیط گفت که اتحادیه عرب از ایران می‌خواهد که رفتارهای خود را متوقف کند و از شورای امنیت می‌خواهد موضع قاطعی در رابطه با رفتارهای ایران اتخاذ کند.

وی مدعی شد که درحال حاضر تمام حساب و کتاب ایران اشتباه است؛ تهران معتقد است که برای دفاع از خود باید بر تمام منطقه تأثیر بگذارد.

ابو الغیط با اشاره به اینکه تحولات اخیر ما را یاد جنگ خلیج (فارس) می‌اندازد افزود: اتفاقات اخیر در خلیج (فارس) را محکوم می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز اعلام کرد که احمد ابوالغیط در این گفت وگو مدعی شده است که ما با ایران در خاورمیانه مشکل داریم و از آن می‌خواهیم که در سیاست‌های خود بازنگری کند.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران‌های منطقه تلاش‌های فراوانی کرده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها