واکنش‌‌ها به قتل یک زندانی سیاسی با بیش از ۳۰ ضربه چاقو/ علیرضا شیرمحمدعلی که بود؟

وکیل علیرضا شیرمحمدعلی زندانی که به‌تازگی در زندان فشافویه به قتل رسیده می‌گوید تعداد ضربات وارد شده به مرحوم شیرمحمدعلی بیش از ۳۰ ضربه بوده است.

واکنش‌‌ها به قتل یک زندانی سیاسی با بیش از ۳۰ ضربه چاقو/ علیرضا شیرمحمدعلی که بود؟

به گزارش خبر فوری ، قتل یک زندانی سیاسی در ایران باعث واکنش بسیاری از چهره‌ها شده است.

علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ ساله، زندانی سیاسی بود که شامگاه دوشنبه ۲۰ خرداد در زندان تهران بزرگ (فشافویه)، هدف حمله دو تن از زندانیان بزهکار قرار گرفته و پس از مجروح شدن با ضربات چاقو جان خود را از دست داد

وکیل این زندانی یعنی علیرضا شیرمحمدعلی زندانی که به‌تازگی در زندان فشافویه به قتل رسیده می‌گوید تعداد ضربات وارد شده به مرحوم شیرمحمدعلی بیش از ۳۰ ضربه بوده است.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی درباره جزئیات این قتل اظهار می‌کند: علی‌الظاهر در بندی که ایشان حضور داشتند یک سلول انفرادی وجود داشته که دو قاتل در آن بودند. متأسفانه معلوم نیست آن شب چه اتفاقی افتاده که آن‌ها بدون هیچ درگیری قبلی دفعتاً به ایشان حمله می‌کنند و با ضربات متعدد ایشان را به قتل می‌رسانند.

وی درباره علت انتقال این زندانی به زندان فشافویه اظهار می‌کند: جرم ایشان امنیتی-سیاسی است، چون قانون بر تفکیک زندانیان تأکید دارد، من نمی‌دانم چرا ایشان را به زندان فشافویه منتقل کردند. ایشان به همین دلیل قبل از سال به همراه یکی دیگر از هم‌بندی‌های خود که فکر می‌کنم نامشان برزان محمدی بود اعتصاب غذا کردند، اما با قول مساعدت نماینده دادستان این اعتصاب غذا شکست.

طبق اظهارات وکیل مقتول، تاکنون گزارشی از مسئولان زندان درباره این حادثه به او ارائه نشده است و به گفته خانواده علیرضا شیرمحمدعلی در پرونده پزشکی قانونی وی نیز هیچ گزارشی نبوده است.

واکنش‌ها به قتل شیر محمد علی

به نقل از رویداد۲۴، علی مطهری با اشاره به قتل یک زندانی در زندان فشافویه می‌گوید: زندانی سیاسی را نباید در بند تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان قرار دهند تا چنین اتفاقی بیفتد. گاهی برای تنبیه متهمان سیاسی این کار را می کنند که کار بسیار بدی است و در واقع شبیه اقدامی است که در کهریزک انجام شده و بچه‌های جوان را در سال ۸۸ به زندان کهریزک که جای لات ها و قاچاقچیان بود منتقل کردند که آسیب های جدی دیدند

همچنین سید مصطفی تاجزاده(فعال سیاسی اصلاح طلب) می‌گوید:به گفته‌ی وکیل علیرضا شیرمحمدی، این زندانی سیاسی ۲۱ساله به‌طرز دلخراشی با ۳۰ضربه چاقو در زندان فشافویه به قتل رسیده است. اگر آقای رئیسی بخواهد به ۱۰درصد آنچه درباره حقوق و کرامت انسانی گفت، پایبند بماند، فورا دستور رسیدگی جامع به این جنایت فجیع را خواهد داد.

علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت هم در رابطه با حادثه‌ی زندان فشافویه می‌گوید: قتل متهم سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی در زندان فشافویه به اندازه مرگ محسن‌ روح‌الامینی در زندان کهریزک اهمیت دارد. با این تفاوت که اولی ناشناخته است و دومی، پدرش از اصولگرایان شناخته شده بود. مگر آن که دستگاه قضا با همان حساسیت به موضوع رسیدگی خاطی را در هر رده که باشد مجازات کند.

طبق گزارش فرارو، محمود صادقی، نماینده مردم تهران نیز با اشاره به قتل علیرضا شیرمحمدعلی گفته است: مسئولان زندان فشافویه (تهران بزرگ) نه اجازه و زمینه بازدید از زندان را فراهم کرده‌اند و نه خودشان جلسه‌ای با نمایندگان برگزار کرده‌اند.

وی افزود: من بارها به صورت کتبی، شفاهی، فردی و گروهی درخواست بازدید از زندان فشافویه را داده‌ام، اما هنوز مسئولان آن جوابی نداده‌اند.

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری نیز درباره شیوه نگهداری متهمان و مجرمان امنیتی در بندهای عمومی بر اساس قوانین موضوعه به انصاف نیوز گفته است: در حال حاضر انتقال متهمان و مجرمان امنیتی به زندان بزرگ تهران، نوعی تنبیه است. چراکه این زندان شرایط سخت‌تری دارند و به تعبیر برخی از زندانیان که تجربه حضور در فشافویه را دارند، آنجا آخرالزمان است و حداقل امکانات بهداشتی در آنجا وجود ندارد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ایرانی
    0

    مسئولین ارشد نظام برای کشتن جوان 21ساله انهم به جرم سیاسی چه عذری نزد خدا دارند . روح پهلوی را سفید کردید.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      آقای ایرانی ؟! که درایرانی بودنِ تان باید شک وتردید کرد!! با این قضاوت شما، باید درک کردکه فقط برای اونور آبی ها آرد الک میکنی،،،بنده خدا ازکجا به نتیجه رسیدی که،این قتل کارمسئولین ویابه دستور آنان بوده؟ که باید جواب گو باشند..ضمن اینکه قبول داری که اینگونه جنایت ها میتونه کارسلطنت طلبها،وشاید کار اصلاح طلبها باشد،،که این روزها قتلهایشان زبانزد خاص وعام شده؟!صرفاًًبرای بد نام کردن نظام،،

  • محبی
    0

    جایی که تاج زاده وصادقی اظهار نظر کنند حتما دست پلید خودشان بوده . شک نکنید

  • رضا
    0

    یعنی زندانی سیاسی 21 ساله در بین تبهکاران داریم ؟

  • محمدغیاثی
    0

    باتوجه باینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال بهانه هستندکه یک کلاغ راچهل کلاغ نمایندباید خیلی دقیق وحساس باشندکه از اینموارد پیش نیایداز موقعی که جنا ب آیت الله رئیسی در این مسئولیت هستندمردم خیلی امیدوار شدند که گرانیهاواختلاسهاورانت خواریهاوسواستفاده ها انشاالله تعالی بر طرف میگردد

  • صابر
    0

    چرا ما اینقدر بی مبالات شده ایم و زود قضاوت میکنیم وزود حکم صادر میکنیم . باید اول زندانبان و رییس زندان را محاکمه کرد. تا قضایا روشن شود.جان انسانها ارزشمند است مخالف موافق ندارد.

  • مردم
    0

    روزانه از این بیعدالتی ها به صورت خرد وکلان تکرار می شود وما شاهد هستیم که قشر ضعیف قربانی هستند نه پول دارند نه بیان ونه پارتی به امید روزی که عدالت علی حاکم جامعه اسلامی باشد

  • بهرام محبی
    0

    چنین زندانی خلاف اسلام است زندان برای عبرت وساخته شدن است شک نکنیداگرچنین موضوعی درست باشدآقای رئیسی کوتاه نمی آید.شک نکنید???

  • محمد بایرام
    0

    آقازاده های اختلاس گر ما که به مراتب از یک مخالف نظام، خطرناک تره کدام زندان میره،اونها هم زندانهاشون با بند قاتلین و مجرمان خطرناک یکیه؟کهریزک و این اتفاقات رو ربطش ندیم به سلطنت طلب و اسرائیل ..،یک جوان ۲۱ ساله در بند مجرمین و قاتلین؟شکر خدا مدعی کرامت انسانها هستیم ،از کهریزک درس نگرفتیم؟آیا اصلا زندان های ما ندامتگاه است؟ من فهمیدم سیاست پدر مادر ندارد ،ولی ژن خوبها مجرم، پدر و مادر دارند،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها