قدکوتاه‌ها با این عینک دنیا را از بالا می‌بینند!

دوستی دارم که ۲ متر است، هروقت با هم به کنسرت می‌رویم، صدای جمعیت را از پشت سرمان می‌شنویم که عصبانی و ناراضی هستند. این مشکل خیلی از ماست.

قدکوتاه‌ها با این عینک دنیا را از بالا می‌بینند!

دوستی دارم که ۲ متر است، هروقت با هم به کنسرت می‌رویم، صدای جمعیت را از پشت سرمان می‌شنویم که عصبانی و ناراضی هستند. این مشکل خیلی از ماست. دومینیک ویلکاکس، وسیله‌ای ساخته که به ما کمک می‌کند بر مشکل کوتاهی قدمان غلبه کنیم: عینک پریسکوپ یک فوت بلندتر.

همان طور که از نامش حدس می‌زنید، این عینک شبیه همان پریسکوپ‌هایی است که در درس علوم دبستان می‌ساختیم و به شما اجازه می‌دهد حدود ۳۰ سانتیمتر بالاتر از سطح عادی چشمتان را ببینید.

دومینیک توضیح می‌دهد: «مایکروسافت سرفیس (Microsoft Surface) از من خواست درباره مشکلات روزمره فکر کنم و راه‌حل‌های جالب یا خارق‌العاده برای آن‌ها پیدا کنم. چند هفته قبل به اجرای یک کنسرت رفته بودم، در آنجا متوجه زن قدکوتاهی شدم که به خاطر افراد قدبلندی که جلوی او بودند، نمی‌توانست چیزی ببیند. به فکرم زد که این مشکل را حل کنم. فکر می‌کنم همه ما تجربه رفتن به سینما و نشستن پشت یک آدم قدبلندی که جلوی دیدمان را بگیرد، داشته ایم. این وسیله به ما کمک می‌کند.»

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها