آخرین خبرهای از بازار ارز/ مانور تازه دلالان در بازار آغاز شد

قیمت دلار در بازار تهران افزایشی قابل توجه را تجربه کرده است، رشد قیمت ها در شرایطی رخ داد که در روزهای ابتدایی هفته ریزش قیمت‌ها ، بسیاری از دلالان را مجاب کرده بود با نرخ‌هایی پایین تر از صرافی ملی ، دلارهایشان را به فروش برسانند.

آخرین خبرهای از بازار ارز/ مانور تازه دلالان در بازار آغاز شد

از چند روز قبل قیمت ها به کانال ۱۲ هزار تومان وارد شد و هر چند امروز نیز بهای دلار در صرافی‌های بانکی در همین محدوده قرار داشت اما کم کم تحت تاثیر تحولات مشکوک رخ داده در دریای عمان و انچه بر دو نفتکش گذشت، قیمت ها روندی افزایشی را تجربه کردند.

درست از اولین ساعات روز پنجشنبه ، روز نیمه تعطیل بازار ارز مشخص بود صرافان فاز احتیاط را برگزیده اند، کندی روند معاملات و پاسخ های سر بالا ، با این توجیه که قیمت در نیامده، نشان می داد فاز انتظار شکل گرفته است و فعلا خبری از کاهش قیمت‌ها نیست.

در روزهای گذشته نیز دلالان چند باری مانوری پرزور برای برگرداندن قیمت را آغاز کرده بودند اما وضعیت بین‌المللی مانع از اثربخشی این مانور بود.

پس لرزه آتشی که در دریای عمان روشن شد، به میدان فردوسی رسید تا کسانی که مدام در حال تلاش برای سود لحظه ای و بر هم ریختن وضعیت اقتصادی هستند، توانایی دوباره موج سواری را بیابند

گزارش های میدانی از بازار ارز تهران نشان می دهد، امروز وضعیت کمی پیچیده تر از پنجشنبه‌های معمول بازار است، کمتر کسی راضی به خرید است و کمتر کسی دلش به فروش رضایت می دهد . با این حال صرافان می گویند بیش از هر روز با این پرسش مواجه می شوند که قیمت حالا چند است؟

بازار ارز

انتظار شکل گرفته در بازار بر افزایش قیمت ها استوار است اما با این حال برخی از فعالان بازار می گویند حتی اگر قیمت ها روندی افزایشی را طی کنند، باز هم بیش از ۱۰ روز قبل نخواهند شد چرا که ورود ارز به ایران تحت تاثیر رشد ورود ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به کشور افزایش یافته است.

تا میانه روز قیمت ها از محدوده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان پا به ۱۳ هزار و ۵۰۰ گذاشت و حالا عصر روز پرحادثه منطقه قیمت ها احدوده ۱۳ هزار و ۶۰۰ عبور کرده است .

سئوال در مورد انچه در بازار می گذرد، اما برای کسی جذابیت نداشت . صرافان قدیمی تر تاکید می کردند فردا جمعه است و تب قیمت ها می خوابد و برخی نیز می گفتند دلار از محدوده ۱۴ هزار تومان بار دیگر ریزش تا محدوده ۱۲ هزار و ۸۰۰ را تجربه می کند .

کسالت حاکم بر بازار نشان می داد در روزهای اخیر نه افزایش قیمت ها از نظر فعالان بازار ماندگار است و نه کاهش نرخ ها، همین امر سبب شد در هفت روز گذشته ، به رغم ریزش ۲۶۰۰ تومانی نرخ ها، بازار با موج فروش دلار روبرو نشود و حالا نیز در استانه بالا رفتن قیمت بازار با افزایش تب تقاضا روبرو نبود. به قول صراف ها قیمت ها بر کاغذند، فعالا خبری از تقاضا نیست و ردگیری تحولات نرخ ارز در باقی بازارها بیش از بازار ارز جذابیت دارد.

منبع: خبرآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها