اوپو مشغول توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر است

مهندسان اوپو می‌گویند این شرکت مشغول توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر است. این فناوری اجازه می‌دهد کمپانی‌ها گوشی‌هایی به معنای واقعی تمام صفحه را ارائه کنند.

اوپو مشغول توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر است

دوربین‌های زیر نمایشگر٬ مورد بزرگ بعدی در دنیای گوشی‌های هوشمند هستند. این فناوری توسط چند شرکت تولیدکننده در دست توسعه است که اوپو نیز یکی از آن‌ها خواهد بود. در واقع اوپو چند روز پیش بود که نمونه اولیه‌ای از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را در معرض دید عموم قرار داد. در حالی که ما عملکرد این دوربین را در یک گوشی واقعی دیدیم٬ اما سازنده هیچ جزئیاتی از آن را ارائه نکرد. روز گذشته٬ تیم تحقیق و توسعه‌ی شرکت اوپو اطلاعاتی را در ارتباط با توسعه‌ی این فناوری ارائه کرده است که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

اوپو از 4 سال پیش توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر را آغاز کرده است

به گفته‌ی یکی از مهندسان شرکت اوپو٬ این کمپانی از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی٬ مطالعه در مورد فناوری دوربین زیر نمایشگر را آغاز کرده است؛ درست پس از معرفی گوشی شیائومی می میکس در اواخر سال ۲۰۱۶ که از یک نمایشگر تمام صفحه بهره می‌برد. راه حل‌های مختلفی برای ارائه‌ی یک گوشی بدون حاشیه‌ی نمایشگر تا به امروز وجود داشت که دوربین سلفی پاپ آپ می‌تواند تازه‌ترین آن‌ها باشد؛ اما مشخص نیست دوربین‌های درون نمایشگر چه زمانی در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهند گرفت و چه مدت دیگر طول می‌کشد تا بتوانیم بلوغ این فناوری را ببینیم.

این مهندس می‌گوید٬ بزرگ‌ترین چالش پیش رو٬ به کار بردن این فناوری در زیر نمایشگر است که تا کنون موفق به انجام آن نشده‌اند. وی توسعه‌ی این فناوری را مانند عبور رودخانه‌ای از روی سنگ‌ها می‌داند٬ زیرا مشکلات زیادی وجود دارد تا چنین محصولی به یک گوشی هوشمند تجاری تبدیل شود. یک دوربین زیر نمایشگر باید با دیگر سخت‌افزارها و الگوریتم‌های مورد نیاز برای ارائه‌ی عکاسی و فیلمبرداری کار کند. اگر جایگیری این سنسور دوربین درست باشد٬ عملکرد دوربین بی‌نقص و کامل خواهد بود. مهندس شرکت اوپو همچنین اضافه می‌کند که این سنسور به وزن کلی دیوایس و حتی نمایشگر نمی‌افزاید٬ بنابراین نیازی به بریدگی در منطقه‌ای از نمایشگر یا جابجایی قطعات نیست تا گوشی بتواند تجربه‌ی یک نمایشگر تمام صفحه‌ی واقعی را به کاربر ارائه کند.

هنوز هیچ شرکتی موفق نشده چنین طرح مفهومی را به سرانجام برساند. ما می‌دانیم که شرکت‌هایی نظیر اوپو٬ شیائومی و آنر مشغول کار روی این فناوری هستند٬ اما سطح توسعه‌ی آن‌ها هنوز با عرضه‌ی یک گوشی در بازار فاصله‌ی زیادی دارد.

منبع: گجت نیوز

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها