بازار جهانی نفت آماده افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود

صبح امروز دو تانکر حامل نفت ژاپنی که از امارات متحده می آمدند در آبهای دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند و بر اساس آخرین اخبار ۴۴نفر از خدمه آنها توسط نیروهای ایرانی نجات پیدا کردند.

بازار جهانی نفت آماده افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود

انفجار در این دو تانکر حامل نفت در آبهای دریای عمان باعث رشد ۴درصدی قیمت نفت گردید.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این باره می گوید:‌ " انگلیس فورا حقایق را افشا می کند و نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در حال تحقیق بر روی موضوع اند."

بازار جهانی نفت آماده افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود

حمله به تانکر های حامل نفت ژاپن درست زمانی رخ داد که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای دیدار با حسن روحانی و آیت الله خامنه ای و ایجاد روابط دوستانه با ایران به ایران آمده بود.

در این گزارش آمده است که حتی کلمه مشکوک هم اتفاق پیش آمده را توصیف نمی کند و باید فهمید که امروز صبح دقیقا چه اتفاقی در آب های عمان افتاده است.عبارتی با این معنا را ظریف ، وزیر خارجه ایران نیز در توصیف انچه رخ داده ، توییت کرده است .اتفاقات امروز صبح در تغییر قیمت نفت در بازار جهانی بی تاثیر نخواهد بود همانگونه که تاکنون قیمت نفت ۴درصد رشد پیدا کرده است.

نیروی دریایی امریکا نیز درحال آماده سازی برای امداد رسانی به خدمه این دو کشتی است و این حملات را " هشداری برای هشیاری " نامیده است.

تحلیل خبرگزاری اسکای نیوز از اتفاق امروز این است که حملاتی که به تانکرهای حامل نفت شده است می تواند به دنبال حملاتی باشد که در بندر فجیره در ماه گذشته به چهار نفتکش شده بود.

قیمت نفت بالا پرید

حالا بازار جهانی نفت که مدتهاست تحت تاثیر بحران ناشی از تحریم ایران از سوی آمریکا و تحولات ونزوئلا و ... قرار دارد، با شرایط ویژه تری روبرو شده است . افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز قابل توجه بود و تحلیلگران و ناظران بین المللی بر این اعتقادند که احتمال افزایش دوباره قیمت ها در روزهای آاتی بالاست .

همه چیز حالا بستگی به وضعیت پیش رو دارد، افزایش تنش ها یا کاهش آن . باوجودی که قیمت نفت‌خام سبک شیرین آمریکا در پایین‌ترین محدوده پنج ماه اخیر خود در نوسان بود، پس از این حادثه با جهشی قابل توجه به ۵۲ دلار و ۲۵ سنت رسید.هربشکه نفت‌خام برنت دریای شمال نیز با افزایشی ۲.۴ درصدی به ۶۱ دلار و ۳۷ سنت رسیده است.افزایش قیمت نفت فشاری مضاعف بر اقتصاد جهانی وارد خواهد ساخت . پیش از این صندوق بین المللی پول در گزاارشی اعلام کرده بود که رشد اقتصادی جهان کمتر از انتظارات است . رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «پس از دو سال توسعه بی وقفه، رشد اقتصاد جهان آهسته تر از حد انتظار شده و خطرات رو به افزایش است» . افزایش قیمت نفت و تداوم تنش ها می تواند زمینه تشدید این خطرات را فراهم نماید.

بازار جهانی نفت آماده افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری گاردین، تنش های ایجاد شده در دریای خلیج فارس و عمان با توجه به فشارهایی که امریکا به ایران آورده است روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر به حداکثر خود رسیده است.

سخنگوی دولت انگلیس درباره اتفاق امروز صبح گفته است: " ما کاملا در جریان اتفاقاتی که در دریای عمان در حال رخ داده است هستیم و با مقامات این ناحیه برای تحقیقات بیشتر در ارتباطیم."

ایران بارها گفته است که تکنولوژی غنی کردن انرژی هسته ای را در اختیار ندارد و دستور حمله به هیچ کشتی ای در دریاهای عمان و خلیج فارس را صادر نمی کند.نخست وزیر ژاپن که به ایران آمده است روابط نسبتا خوبی با امریکا دارد و همزمان یکی از طرفداران محکم توافق هسته ای است که امریکا از آن خارج شد وی هنگام آمدن به ایران تاکید کرد که

به گزارش خبرگزاری رویترز، حمله به نفتکش های حامل نفت در دریای عمان درست در فردای روز حملاتی که در فرودگاه عربستان سعودی اتفاق افتاد رخ داده است، حملاتی که موجب مجروح شدن ۲۰تن شد.

منبع: خبرآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها