قیمت نفت پس از انفجارهای امروز دریای عمان در حال افزایش است/ آیا بازار جهانی نفت به هم خواهد ریخت؟

پس از انفجار امروز دو نفت کش بزرگ در دریای عمان، قیمت جهانی نفت به سرعت بالا رفته و هر لحظه هم بالاتر می‌رود.

قیمت نفت پس از انفجارهای امروز دریای عمان در حال افزایش است/ آیا بازار جهانی نفت به هم خواهد ریخت؟

حسین نیازبخش- به گزارش خبر فوری ، پس از انفجار امروز دو نفت کش بزرگ در دریای عمان، قیمت جهانی نفت به سرعت بالا رفته و هر لحظه هم بالاتر می‌رود.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، درپی انتشار گزارش‌هایی از وقوع حادثه برای دو فروند نفت‌کش در خلیج عمان، بهای نفت خام برنت در بازار جهانی به میزان 4 درصد افزایش یافت. بر اساس گزارش این خبرگزاری، نفت برنت و همچنین WTI کاهش قیمت چند روز گذشته خود را جبران کرده و ناگهان جهشی چند درصدی داشته اند.

همچنین طبق گزارش تلگراف، بعد از حملات اخیر دریای عمان و بندر فجیره امارات، شاخص بورس اورق بهادار نفتی فایننشیال تایمز(FTSE) بعد از 5 ماه کاهش، مجددا بالا رفت. طبق گزارش این سایت خبری، قیمت نفت شل و BP هم افزایش داشته است و به خصوص تغییر قیمت نفت باعث آشفته شدن بازارهای بورس اروپا گردیده است.

طبق گزارش تلگراف، قیمت نفت پس از بحران اخیر در خلیج فارس در حال بالا رفتن است. ابتدا تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز و سپس اعزام ناوهای آمریکایی و افزایش تنش و ترس در این منطقه و در نهایت هم انفجارهای اخیر نفت‌کشها و لوله‌های نفتی باعث نا امن شدن این منطقه و افزایش شدید قیمت نفت و بازارهای اوراق بهادار جهانی شده است.

بر اساس گزارش دیلی اف ایکس پس از انتشار اخبار انفجارهای اخیر قیمت نفت جهش داشته و این عامل بیش از هر عامل دیگری بر روی قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

نمودار زیر تغییر قیمت نفت را به طور مشخص نشان می‌دهد:

همچنین ارتباط این نفت‌کشها با ژاپن و اعزامشان به اسیای شرقی باعث نوسان در بازار بورس نفت شرق آسیا هم شده است. این اتفاق پس از اعتراضات اخیر خیابانی هنگ کنگی‌ها باعث نوسان بیشتر ین ژاپن و بازار نفت این کشور و سایر همسایگانش گردید.

اکنون باید صبر کرد و دید که قیمت نفت در روزهای آینده چه تغییری خواهد کرد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    این هم به خواست خدا به نفع ایران شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها