انفجار دو نفت‌کش مرتبط با ژاپن در دریای عمان همزمان با سفر شینزو ابه به تهران / آیا پای "تیم بی" در میان است؟

امروز صبح العالم به نقل از رسانه‌های عربی منطقه گفت دو نفتکش در دریای عمان دچار انفجار شده و یکی از انها هم غرق شده است‌.

انفجار دو نفت‌کش مرتبط با ژاپن در دریای عمان همزمان با سفر شینزو ابه به تهران / آیا پای "تیم بی" در میان است؟

به گزارش خبر فوری ، امروز صبح العالم به نقل از رسانه‌های عربی منطقه گفت دو نفتکش در دریای عمان دچار انفجار شده و یکی از انها هم غرق شده است‌.

طبق گزارشها، در ساعت ۸:۵۰، نفتکش اول در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک واقع در مسیر بین‌المللی تردد کشتی‌ها با طول ۲۵۱ متر و محموله اتانول از ناحیه میانی بدنه شناور دچار حریق شد. کشتی پس از سانحه آتش سوزی، به خدمه اعلام ترک کشتی می‌دهد. نفتکش دوم هم در ساعت ۹ و۵۰ دقیقه در فاصله ۲۸ مایلی جاسک دچار حریق شد.

به نقل از ایرنا، ۴۴ ملوان دو فروند کشتی نفتکش خارجی که در دریای عمان دچار حادثه شده بودند با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان از آب گرفته شدند و توسط شناور ناجی ایرانی به بندر جاسک منتقل شده‌اند.

پس از این اتفاق پرسش‌ها و تحلیل‌های مختلفی ارائه شد. مهم‌ترین پرسش این بود که هویت نفت‌کش‌ها چه بوده است؟

نفت‌کشها به کجا می‌رفتند؟

طبق گزارش‌ها، یکی از نفت‌کشها، کشتی Front Altair بود که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و مالکیت آن برای کمپانی فرانتلاین بوده است.

فرانتلاین بزرگترین کمپانی نفتکش جهان است که دفتر مرکزی آن در همیلتون برمودا است و سالانه ۱.۱ میلیارد دلار درآمد دارد. این کشتی ۷۵ هزار تن نفتا از الفجیره بارگیری کرده و برای CPC تایوان می برده است.
کشتی دیگر Kokuka Couageous تحت مالکیت ژاپن بوده و در سال ۲۰۱۰ ساخته شده بود. این کشتی با پرچم پاناما تردد آبی داشته است و در بندر الجبیل عربستان متانول بار زده و راهی سنگاپور بود

آیا کشتی‌ها به ژاپن ربط داشته است؟

طبق گفته وزیر تجارت ژاپن این کشتی‌ها به نوعی به ژاپن مربوط بوده اند. او در این خصوص گفت: به ۲ کشتی باری مرتبط با ژاپن در نزدیکی تنگه هرمز حمله شده است.

همزمانی این انفجارها با سفر شینزو ابه، نخست وزیر ژاپن به ایران و تاکید مقاماتمان مبنی بر عدم جنگ افروزی در منطقه ذهنها را کمی به خود مشغول کرد.

حادثه امروز کار تیم بی بوده است؟

طبق تحلیل برخی رسانه‌ها مانند جماران همزمانی حادثه دریای عمان با آغاز ملاقات نخست وزير ژاپن با رهبر انقلاب در صبح امروز، باعث شد که خبرهای سفر آبه به تهران تحت الشعاع خود قرار بگیرد. طبق ادعای این سایت خبری، ابعاد و وسعت حادثه انفجار دو نفتكش در دريای عمان و علت حادثه، هنوز روشن نشده است اما وقوع اين حادثه ساعاتی پس از تأكيد رييس جمهوری اسلامی ايران مبنی بر خودداری كشورمان از آغاز جنگ در منطقه، شك برانگيز است.
نكته قابل توجه در اين زمينه آن است كه وزير امور خارجه كشورمان نيز بارها طی مصاحبه با رسانه های غربی، نسبت به خرابكاری «تيم بی» (بولتون . بن سلمان. بنیامین نتانیاهو) و جنگ افروزی آنان هشدار داده بود.
همزمان با این اتفاق، موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از حادثه امروز ابراز نگرانی کرد و ان را حادثه‌ای مشکوک دانست.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها