تمدن‌سازی جهاد است/تمهیدات سازمان تبلیغات برای اشرافی گری مسئولان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تمدن‌سازی جهاد است، تمدن اسلامی اگر بخواهد بر گستره وسیعی از دنیا پرتو افکند این اراده مؤمنانه و مجاهدانه یک نسل از انسان‌ها را می‌خواهد.

تمدن‌سازی جهاد است/تمهیدات سازمان تبلیغات برای اشرافی گری مسئولان

یکصد و چهاردهمین قسمت از سری برنامه‌های بدون توقف، ۲۲ خردادماه از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت. حجت‌الاسلام «شیخ محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این برنامه در پاسخ به این سوال که «شما به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای خوی اشرافی‌گری که بین مسؤلان افتاده تبلیغ و کار عملیاتی انجام داده‌اید» عنوان کرد: امام (ره) در وصیت‌نامه خود خطاب به جوانان فرمودند من یک نصیحت به شما دارم و آن اینکه به خاطر خدا قیام کنید، امام از ۲۰ سالگی در مواقع مختلف این پیام را به اقشار مختلف داده بود.

وی ادامه داد: بیایید مثالش را ببینیم چه شد، در همین سیل که امسال پیش آمد جوانانی بودند که به خاطر خدا قیام کردند، وظیفه انسانی خودشان دیدند و رفتند کمک هموطنان‌شان کردند همین قیام برای خداست، اما این فعالیت جوانان حامی حاکمیتی می‌خواهد ساختار درست حرکتی از نظر من این است که سازمان تبلیغات باید حامی، پشتیبان و شاید رسیدگی‌کننده و سازنده زیرساخت برای حرکت جوانانی باشد که می‌خواهند برای رضایت خدا کارهایی برای مردم در جامعه انجام دهند این وظیفه اول سازمان تبلیغات است، در موضوعات مختلف وظیفه ما تمهید حضور جوانان است.

این مسؤل فرهنگی با ذکر این نکته که ما نگفتیم جوانان شما صبر کنید ما داریم کارها را انجام می‌دهیم، اصلاً کارهای مهم را باید همه با هم انجام دهیم، تصریح کرد: در سطح بالادستی هم وظایفی بر گردن ما می‌افتد که آن وظایف دقیقش را که نگاه می‌کنی تسهیل حضور است، قانونگزاری‌هایی باید بشود، بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی‌هایی باید بشود که جوان‌ها میدان‌دار باشند. یکی از کارهای مهمی که باید انجام شود تقبیح اشرافی‌گری است به خصوص تقبیح اشرافی‌گری مسئولان، اصلاً هم در این موضوع نباید کوتاه بیائیم.

وی همچنین اضافه کرد: سازمان تبلیغات هم برای تمام کسانی که می‌خواهند روی اشرافی‌گری مسؤلان کار کنند تمهیداتی انجام داده، در این مسیر با حوزه هنری با زیرساخت‌هایی که داریم مباحثاتی هم داشتیم و همفکری و همکاری‌هایی کردیم که انشاالله برنامه‌ها را زمینه‌سازی و تسهیل کنیم. منتهی اینکه جوان‌ها امروز می‌خواهند جمهوری اسلامی را ارزیابی کنند عدالت را می‌گذارند وسط می‌گویند چقدر به عدالت رسیدیم و دغدغه فاصله طبقاتی دارند این یعنی اینکه مکتب امام (ره) تازه است، مفاد کلام امام (ره) همین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حضرت آقا هم در تبیین مکتب امام (ره) خیلی تأکید کردند که اولین و اصلی‌ترین نقطه در مبانی و نظرات امام (ره) مسئله اسلام ناب است، یادآور شد: اسلام ناب یعنی اسلام ظلم‌ستیز، عدالت‌خواه، مجاهد، اسلام طرفدار محرومین، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان، رنجدیدگان و ستمدیدگان در مقابل آن چیست؟ اسلام تشریفاتی، اسلام اشرافی، اسلام بی‌تفاوت، اسلام ظلم، اسلام زیاده‌خواهی، اسلام دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان.

مدیر دوره‌های معرفتی اسلام ناب همچنین در خصوص تمدن‌سازی گفت: تمدن‌سازی جهاد است، تمدن اسلامی اگر بخواهد بر گستره وسیعی از دنیا پرتو افکند این اراده مؤمنانه و مجاهدانه یک نسل از انسان‌ها را می‌خواهد تعبیر حضرت آقا هم این بود که این کار عظیم و بزرگ و تاریخی را با کارهای جزئی و شعاری اشتباه نگیرید تمدن‌سازی کارش با نسل‌ها و قرن‌هاست، اما جهاد است. ما مدل مبارزاتی خودمان را باید به دست آوریم برای رسیدن به تمدن دیگر علوم انسانی اینجا باید به درد بخورد، علوم اسلامی، انسانی که از دل قرآن دربیاوریم و متناسب زیست‌بوم گره‌مان را باز کند در تولید الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت باید به درد بخورد و به پیشرفت در مسیر آفاق تمدنی منتهی شود.

حجت‌الاسلام قمی همچنین ادامه داد: اینکه ما به الگویی مناسب خودمان رسیدیم یا نرسیدیم، الگوی اسلامی پیشرفت را توانستیم عملاً از آب درآوریم یا نه، اینجاها به نظرم سرعت‌مان پایین است ولی درباره گام‌های عملی که در مسیر تمدن‌سازی برداشته‌ایم محور امنیت را داریم و این تبدیل به یک سیستم شده ما ساختار امنیتی داریم، ساختار دفاعی و نظامی داریم که ممکن است به آن اشکالاتی هم وارد باشد ولی مجموعه نمره عملکردی دارد، ما در حوزه بهداشت، سلامت، آموزش در آن دستگاه محاسباتی نمره‌ای می‌گیریم. درحوزه دانش و فن‌آوری اشاره کردم که آنجا جوان‌ها منتظر راه باز کردن مسؤلان نماندند و راه باز کردند و سر مردم حکومت و مردم بالاست.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پایان با تأکید بر اینکه نباید از کنار دستاوردهایی که به دست آوردیم بگذریم، تصریح کرد: منتهی این ملاحظه آرمان‌گرایانه و به حق جوانانه است که ما از قله‌های بزرگ و آرمان‌های ویژه‌ای حرف زدیم اما این طرز اداره کردن دولت و جامعه با آرمان‌های ما فاصله دارد، این درست است، اما این را هم توجه داشته باشیم که در بسیاری از فن‌آوری‌های مهم دنیا که اساساً ما جز آمار حساب نمی‌شدیم جز چند کشور برتر دنیا هستیم خوب این یک گام تمدنی است در آن آفاق بلند که در مسیر پیش رو داریم ریشه‌ای‌ترین جهاد امید است اگر کسی این امتیازات را نبیند و ناامید شود حتماً نمی‌تواند از قله‌های رفیع آرمان‌های انقلاب بالا رود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها