علاقه‌مند به پذیرش استاد و دانشجوی خارجی برای توسعه هنرهای اسلامی هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه علاقه‌مند به پذیرش استاد و دانشجوی خارجی برای توسعه هنرهای اسلامی هستیم، تاکید کرد: به منظور تبادل فرهنگی، می‌توان از این ظرفیت دانشگاه‌های هنر در سرتاسر کشور برای دعوت از دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان کشورهای اسلامی استفاده کرد.

علاقه‌مند به پذیرش استاد و دانشجوی خارجی برای توسعه هنرهای اسلامی هستیم

منصور غلامی در آئین افتتاحیه کنگره چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای دستی و صنایع دستی، اظهار کرد: ترویج هنر اسلامی سبب تعمیق نگاه، کسب معرفت و بینش اسلامی نسبت به جهان اطراف و اعتلای انسان و قرار گرفتن اندیشه‌های اسلامی در مسیر جهان اسلام می‌شود.

وی ادامه داد: هنر، تراوشات روحی و برون داد اعتلای فکری انسان در عالم حیات و مسئولیت خطیری است، هنرمندان باید تلاش کنند در کنار ارتزاق از هنر با استفاده از خلاقیت و توانمندی‌هایشان برای به کارگیری توانمندی‌های فنی، آشنایی با فناوری‌های مرتبط با این حوزه و خلق آثار جدید تلاش کنند.

وی هنر را معطوف به دو حوزه استفاده از صاحبان هنر و اندیشمندان هنری و آموزش و تعلیم و تربیت در این حوزه دانست و افزود: آموزش هنر نیز به شیوه استاد شاگردی بوده و نسل به نسل منتقل شده است، امروزه دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در تربیت نسل جدید داشته و دانشگاهی مثل دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تربیت نیروی انسانی و توسعه خلاقیت نقش دارد

غلامی در ادامه بر ضرورت توجه به مباحث اسلامی در هنر در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ضمن تبادلات فرهنگی تبادلات هنری را هم با کشورهای جهان اسلام ترویج دهیم و ارتباط بین نسل‌های دانش پژوه و هنردوستان را ترویج دهیم.

در ادامه این مراسم همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تمبر این رویداد رونمایی شد.



منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها