توسعه سواحل مکران بدون حضور افراد بومی امکان پذیر نیست

گرگیج گفت: باید به نکته توجه کنیم که توسعه سواحل مکران بدون افراد بومی آن منطقه امکان پذیر نیست.

توسعه سواحل مکران بدون حضور افراد بومی امکان پذیر نیست

شهر بخش گرگیج نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور نوزدهمین جلسه این شورا در سخنانی گفت: باید در اینجا اعلام کنم که میانگین جمعیت روستایی در سیستان و بلوچستان ۵۱ درصد است که نشان می‌دهد سیستان و بلوچستان جزو روستایی‌ترین استان‌های کشور است.

شهر بخش گرگیج افزود: میانگین سن افراد بالای ۶۵ سال ۳.۲ درصد است که این آمار برای کل کشور ۶.۲ است این آمار نشان می‌دهد امید به زندگی در استان من سیستان و بلوچستان در پایین‌ترین نقطه قرار دارد.

وی گفت: من نمی‌گویم کار مفیدی صورت نگرفته است، ولی با روند فعالیت‌های امروز مشکلی از مشکلات مردمان سیستان و بلوچستان حل نمی‌شود.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به جمعیت جوان استان سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه در استان من از ظرفیت جمعیت جوان استفاده نمی‌شود جمعیت که نخبه‌های بسیاری در آن وجود دارد و مثال بارز آن در کلاس ۱۷ نفره‌ای در سراوان نزدیک به ۱۰ نفر در رشته پزشکی قبول می‌شوند.

شهر بخش گرگیج اظهار کرد: برای بالفعل کردن استعداد باید توانمند سازی صورت بگیرد و باید از نخبگان استان‌ها استفاده شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود اعلام کردند که باید توسعه سواحل مکران صورت بگیرد، ولی باید به نکته توجه کنیم که توسعه سواحل مکران بدون افراد بومی آن منطقه امکان پذیر نیست.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به کمبود‌ها در بخش آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان گفت: ما در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۱۲ هزار نفر کمبود معلم داریم و برنامه‌ریزی طوری انجام می‌شود که از سرباز معلم و معلم خرید خدمات استفاده شود که در سیستم آموزشی جایگاهی در استخدام ندارد.

شهر بخش گرگیج اظهار کرد: آمار‌های سراسری نشان می‌دهند برای هر ۱۲ نفر دانش آموز در کشور نیاز به یک معلم است، اما در استان سیستان و بلوچستان شاهد هستیم برای هر ۲۲ نفر دانش آموز معلمی کار تربیت و آموزش را انجام می‌دهد.

وی افزود: ما در استان سیستان و بلوچستان کمبود ۱۱ هزار کلاسی را شاهد هستیم که برای تأمین این کمبود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات سیستان و بلوچستان در حوزه راه و خدمات جاده‌ای گفت: در حوزه راه ۴۰ درصد راه استان سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی و جاده‌ای است که سالانه این راه‌های پرخطر تلفات جاده‌ای زیادی را به کشور و استان سیستان و بلوچستان تحمیل می‌کند.

شهر بخش گرگیج اظهار کرد: انشالله دولتمردان بتوانند استعدادی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد را مورد توجه ویژه‌ای قرار دهندو

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها