بانک‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان اموال مازاد را فروختند

معاون امور بانک وزیر اقتصاد از فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک ها تا پایان سال جاری در کشور خبر داد و گفت طی یک سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک ها فروخته شد.

بانک‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان اموال مازاد را فروختند

عباس معمارنژاد اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک ها با برنامه ای که وزارت اقتصاد از بانک ها گرفته فروخته شده است.

وی افزود: بانک های دولتی و خصوصی شده ای که هنوز تحت نظارت وزارت اقتصاد هستند بر اساس برآوردهای صورت گرفته بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد در اختیار دارند.

معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که چرا رقم اموال مازاد بانک ها به صورت دقیق اعلام نمی شود، گفت: بالاخره برخی بانک ها ارزیابی های جدیدی از اموال خود ندارند یا قیمت سهام شرکت ها روز به روز در حال تغییر است بنابراین به دلیل وجود نوسان در ارزش و قیمت دارایی ها نمی توان ارقام دقیقی را بیان کرد.

وی همچنین در خصوص ابلاغ سند بانکداری آینده و تحول دیجیتال مبتنی بر اقتصاد هوشمند، افزود: به طورکلی هرچقدر بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال و تحول دیجیتالی شدن در داخل خود گرایش پیدا کنند نتیجه این جهت گیری ارائه خدمات مطلوب تر، ارزان تر، متنوع تر و با کیفیت تر به مردم خواهد بود.

معمارنژاد یادآورشد: مردم در جریان باشند که هرچند اسم این گونه سندها بانکداری آینده و تحول دیجیتال مبتنی بر اقتصاد هوشمند است ولی در نهایت با کاهش قیمت تمام شده خدمات در بانک ها منجر به این خواهد شد که همه آحاد جامعه بتوانند خدمات خود را از نظام بانکی با سرعت بیشتر با کیفیت بهتر و ارزان تر دریافت کنند.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    حال آدم بهم میخوره از این همه بانک ؟!!! رقابت بر سر جمع کردن پولهای بیشتر پرداخت سود بیشتر خرید اموال و املاک بیشتر گرفتن سهم بیشتر از جیب دولت و ملت !!!تولید بانکها چیه ؟!چرا میگن صنعت بانکداری !!صنعت به معنی تولید یک کالای مورد استفاده مردم . بانکها چی تولید میکنن .!ربا هم صنعت میخاد ؟!اگر سود سپرده ها منفی بشه بعضی از سوء استفاده کنندگان نمیرن وام از بانک کشاورزی بگیرن بذارن ثامن الحجج سود 24درصد بگیرن و قسط بانک کشاورزی رو هم به بهانه خشکسالی نپردازند و بعد هم با یک بخشنامه ظالمانه سود و دیرکردها رو ببخشند بهشون !!!!بانکها دارن ریشه مملکت رو در میارن ؟!بخدا هم مردم و هم مسئو لین همه میدانند ولی دلسوز کشور نیستند ؟!بانکی ها بهانه می آورند میگن بعضی ازکار افتاده ها هستند که با سود سپرده امرار معاش میکنند !!!جواب :سهام بخرن هم در تولید نقش دارن هم تورم ارزش پولشون رو نابود نمیکند هم سود حلال بخورن ! بس کنید بانکها از سودخوردن و ملک خریدن و پارتی بازی و احترام به پولدارها و بی احترامی به فقرا و امتیاز دادن به پول بیشتر و وام برای خودتون برداشتن به اسم دیگران !خدا همه را میداند مردم هم میدانند !!!!!اینا حرام است نبرید تو زندگیهای بچه های معصومتون !!!اموال مازاد را تفریحگاههاتون را باغها و زمینهاتون را بفروشید خدا مامور زیاد داره یک نفر رو مامور میکنه بنیاد بانوهای ربوی رو برمی اندازد !بترسید از قهرخدا !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها