جراحی شکم پر از کرم یک کودک ! + عکس

پسر بچه 4 ساله ای که کرم های انگلی شکمش را تصرف کرده بودند، سرانجام با جراحی پزشکان کرم ها از شکم وی خارج شدند.

جراحی شکم پر از کرم یک کودک ! + عکس

وجود کرم های انگلی در روده ی کودکان مسئله ای غیر عادی نیست به خصوص اگر کودک در منطقه ای زندگی کند که بهداشت ضعیفی داشته و کنترل های لازم در آن انجام نشود ،اما گاها این مسئله به گونه ای است که علاوه بر غیرعادی بودن تبدیل به مسئله ای خطرساز می شود مثل موردی که در این بخش خواهید دید.


کرم های انگلی روده های کودک خردسال را احاطه کرده بودند ؛ این جمله ای بود که جراح بعد از پایان تخلیه روده ی بیمار 4 ساله اش گفت. پسربچه ای که نام و تصویرش منتشر نشده است، از یکی از روستاهای کامرون واقع در غرب آفریقا، به دلیل مشکل نفخ و دل درد شدید در بیمارستان مورد معاینه و بررسی قرار گرفت که نتایج این بررسی ها پزشک را به انجام عمل جراحی متقاعد کرد ؛ از قرار معلوم پزشک داخل روده ی بیمار خردسالش متوجه یک سری میهمان ناخوانده شده بود که باید سریعا تخلیه می شدند. وضعیت او تهدید بزرگی برای سلامتش بود چرا که او دچار عفونت کرم انگلی در شدت بالا شده بود ، عفونت کرم شایع ترین عفونت انگلی در جهان است.

جراحی انجام شد و کرم های انگلی از بدن بیمار خارج شدند ، پزشک معالج او تصویری از ظرف پر از کرم های انگلی روده ی بیمارش منتشر کرد تا وضعیت را با همین یک تصویر تشریح کند.
تصویر چندش آوری که در بخش سرگرمی نمناک مشاهده می کنید به وضوح حجم کرم های تخلیه شده از داخل شکم پسربچه ی 4 ساله را نشان می دهد.
والدین این کودک گفته اند که فرزندشان طی 6 ماه دچار یبوست ، استفراغ ، حالت تهوع و دل دردهای شدیدی بوده است که با داروهای دل درد و.. رفع نمیشد تا اینکه برای چکاپ دقیق تر او را به بیمارستان آوردند و متوجه ماجرا شدند.
از قرار معلوم طی این 6 ماه بیماری و تحمل درد هرگز از کودک تست و آزمایش کرم انگلی گرفته نشده بود.
طبق گفته ی پزشک معالج این پسربچه تمام این مدت مبتلا به کرم آسکاریوز یا همان کرم انگلی بوده است که مرتبا در بدن او رشد کرده ؛ او در ادامه گفت که افراد به خصوص کودکانی که در مناطق محروم از بهداشت به خصوص آب سالم زندگی می کنند به شدت در معرض چنین مشکلی هستند.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها