رئال مادرید و جذب سلطان دریبل اروپا؛ هازارد بهتر از مسی!

ادن هازارد سومین دریبل زن برتر اروپا در فصل گذشته بوده است.

رئال مادرید و جذب سلطان دریبل اروپا؛ هازارد بهتر از مسی!

با ملحق شدن ادن هازارد به رئال مادرید، کهکشانی ها بازیکنی با استعدادهای فراوان را به ترکیب خود اضافه کرده اند؛ یکی از این استعدادها، قابلیت دریبل زنی هازارد است.

ادن هازارد در فصل 19-2018 و در بین همه بازیکنان 5 لیگ معتبر اروپایی، سومین دریبل زن برتر (از نظر تعداد دریبل موفق) بعد از صوفیان بوفال سلتاویگو (144 دریبل موفق) و آلن سن ماکسیمن (143 دریبل موفق) بود. هازارد با 138 دریبل موفق، حتی از لیونل مسی با 134 دریبل هم نمایش بهتری داشت.

اما هازارد اگرچه در این زمینه نتوانسته در صدر جدول قرار گیرد، اما او از نظر درصد موفقیت دریبل ها از دو نفر دیگر نیز پیشی گرفته و صدرنشین لیگ های معتبر اروپایی است. در حقیقت هازارد 61.61 درصد از مجموع 224 دریبل خود را با موفقیت انجام داده و از این نظر، موفق ترین بازیکن این لیگ ها شناخته می‌شود. این در حالی است که لیونل مسی 56.78 درصد از مجموع 236 دریبل خود را با موفقیت کامل کرده است.

کمتر بازیکنی در اروپا قدرت حمل توپ هازارد را دارد. آخرین خرید مادرید قرار نیست جانشین رونالدو شده و فصلی 50 گل را برای رئال تضمین کند اما به جای آن قادر است تا به خط حمله رئال اجازه نفس کشیدن را بدهد؛ خط حمله ای که بعد از رفتن فوق ستاره پرتغالی بارها و بارها کم رمق نشان داده بود. هازارد می‌تواند فاکتور برهم زننده تعادل بوده و با شکستن دفاع رقبا، برای خود و دیگر هم تیمی هایش فضا خلق کند.

چگونگی برقراری ارتباط با کریم بنزما (و یا لوکا یوویچ) در پیشانی خط حمله رئال مادرید، کلید موفقیت رئال در فصل 20-2019 خواهد بود. اما هواداران رئال در این زمینه هم می‌توانند امیدوار باشند هازارد با بنزما در برنابئو، رابطه ای مشابه با آنچه با هموطنش، اولیویه ژیرو، در چلسی ساخته بود، بسازد.

با به ثمر رساندن تنها 63 گل در فصل گذشته لالیگا، رئال مادرید کاملا دور از انتظار ظاهر شد و زین الدین زیدان خود بهتر از هرکسی می‌داند که این تعداد گل نمی‌تواند تیمی را به قهرمانی برساند. هازارد مردی است که برای برطرف کردن این مشکلات رئال برگزیده شده و اگر توپ به او سپرده شود، بعید است ک نتواند کاری که هواداران دوست دارند را انجام دهد.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها