سیستان وبلوچستان توانایی تامین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ظرفیت های لازم توانایی تامین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد.

سیستان وبلوچستان توانایی تامین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز را دارد

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان است که می‌تواند نقش مهمی در واردات و کشتار دام داشته باشد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که در آن واردات دام انجام می‌شود گفت: سال گذشته مجوزهای واردات دام محقق نشد اما امسال تعداد زیادی از این مجوزها منجر به واردات دام و زمینه ساز رونق اشتغال و توسعه استان شده است.

۱۵۷ پروژه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۷ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بیش از ۲۸۳ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال در هفته جهاد کشاورزی در این استان به بهره برداری می‌رسد.

زورقی اظهار داشت: با بهره برداری کامل از این پروژه‌ها که سه هزار و ۱۷۵ خانوار روستایی و عشایری از مزایای آنها بهره‌مند خواهند شد برای هزار و ۵۱۸ نفر شغل دائم و ۱۰ هزار و ۷۹۵ نفر روز شغل موقت در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح‌های قابل افتتاح در سیستان و بلوچستان شامل ۸۵ طرح آب و خاک، ۲۸ طرح تولیدات گیاهی، ۹ طرح تولیدات دامی، ۲ طرح صنایع کشاورزی و غذایی، ۱۱ طرح شیلات آب‌های داخلی، ۱۹ طرح عشایری و سه طرح آبخیزداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها بیش از ۵۵ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها