پلاک کوبی دام زنده با مسئولیت ناجا و تعزیرات

پرهام فر گفت: پلاک کوبی و هویت دار کردن دام زنده گام نخست و مبنای ساماندهی‌ها و کنترل‌ها توسط نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

پلاک کوبی دام زنده با مسئولیت ناجا و تعزیرات

امیر محمد پرهام فر مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز چهارشنبه در همایش ملی هویت دار کردن دام زنده در کرج گفت: پلاک گذاری و هویت دار کردن دام زنده از حیث کنترل قاچاق خروجی، قاچاق ورودی و همچنین شناسایی دام زنده داخل کشور اهمیت دارد.

وی با بیان این که نیروی انتظامی از هم اکنون نیز در استان‌های مرزی کشور کنترل جابجایی دام زنده را انجام می‌دهد، اظهار کرد: در شیوه نامه این ستاد که به تصویب رئیس جمهوری در تاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ رسید، ساختاری تعیین شده که در آن و در گام بعدی نگهداری، خرید و فروش و حمل و نقل دام زنده در داخل سامانه‌های طراحی شده باید ثبت شود.

پرهام فر افزود: اجرای این شیوه نامه به شفاف سازی گام به گام در حوزه دام زنده کمک می‌کند.

وی با بیان این که در گذشته در آیین نامه‌ها و مقررات اجرایی وزارت جهاد کشاورزی، شرایطی برای هویت دار کردن دام زنده وجود داشته است، تصریح کرد: روند خروج و قاچاق دام زنده در سال گذشته که بر قیمت داخل و بازار اثر جدی گذاشت و آسیب‌هایی برای مصرف کنندگان به همراه داشت، فرصتی شد که یک بار برای همیشه از سیستم و سامانه‌های هوشمندی که برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز پیش بینی شده بود برای ساماندهی دام نیز استفاده شود.

مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به این که افزایش قیمت گوشت قرمز در ایران، انگیزه‌هایی را برای قاچاق دام به داخل کشور ما ایجاد کرده بود، گفت: قاچاق دام زنده به ایران ممکن است با آفات، و بیماری‌هایی همراه باشد و به حوزه دام کشور آسیب وارد کند.

وی گفت: نیروی انتظامی در گام‌های بعدی ممکن است به مراکز و واحد‌های نگهداری دام‌های زنده برای کنترل هویت دام مراجعه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها