مدیر ارشد هواوی: فعلاً به رتبه اول بازار موبایل فکر نمی کنیم

با اینکه مدیران هواوی اعلام کرده بودند شرایط سخت تحریم‌های آمریکا تاثیری در ادامه روند رو به رشد این شرکت نخواهد داشت.

مدیر ارشد هواوی: فعلاً به رتبه اول بازار موبایل فکر نمی کنیم

اما حالا اینطور به نظر می‌رسد که برنامه‌های جاه‌طلبانه شرکت چینی برای تبدیل شدن به قدرت اول بازار موبایل به سد بزرگی برخورد کرده باشد.

مدیر ارشد استراتژی‌های هواوی «شائو یانگ» در کنفرانس CES Asia که در شانگهای برگزار شده در این‌باره گفت:

ما قرار بود تا پایان سه ماهه چهارم سال جاری میلادی بزرگترین [توزیع کننده اسمارت‌فون] باشیم اما در شرایط کنونی فکر می‌کنیم که این پروسه احتمالا زمان بیشتری طول بکشد.

هواوی برنامه‌های زیادی برای تبدیل شدن به قدرت اول بازار موبایل موبایل تدارک دیده بود. در همین راستا اعلام شده بود که این شرکت تا سه ماهه چهارم سال جاری میلادی از سامسونگ که رتبه اول را در این حوزه به خود اختصاص داده پیشی خواهد گرفت.

یانگ همچنین در این باره اضافه کرد که هواوی در حال حاضر روزانه بین 500 تا 600 هزار گوشی هوشمند می‌فروشد. فروش اسمارت‌فون‌های هواوی در ابتدای سال 2019 جهش چشمگیری داشت و همین موضوع باعث شد غول چینی زمان پیشی گرفتن از رقیب کره‌ای را چند ماه دیگر پیش‌بینی کند.

با این حال تخمین زده می‌شود که در این شرایط چنین دستاوردی حداقل سه ماه یا احتمالا بیشتر از آن طول بکشد. باید دید که آیا هواوی می‌تواند از این مخمصه جان سالم به در ببرد یا خیر. اگر شرکت‌های بیشتری مثل فاکسکان تصمیم به توقف تولید گوشی‌های هواوی بگیرند شاید این رویا برای شرکت چینی روز به روز دست نیافتنی‌تر شود.

شاید راه فرار هواوی رسیدن به تواقف و دادن تعهداتی به آمریکا باشد، طبق صحبت‌های وزیر خزانه‌داری آمریکا اگر چین با قرارداد تجاری جدید مد نظر این کشور موافقت کند فشارهای اعمال شده بر هواوی کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها