رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی کشور در گفت‌وگو با خبرفوری:

منکر اعدام زیر 18 ساله‌ها نیستیم/ به جای مجازات کودک، باید پدر و مادر او را محکوم کرد

رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران درباره میزان بزه در کودکان زیر 18 ساله گفت.

منکر اعدام زیر 18 ساله‌ها نیستیم/ به جای مجازات کودک، باید پدر و مادر او را محکوم کرد

مصطفی اقلیما، رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران در ‌گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری با اشاره به اعدام‌های زیر 18 سال در ایران گفت: ما نمی‌توانیم منکر این مساله شویم اما واقعیت اینجاست که با اعدام یک نفر، آن بزه از بین نمی‌رود.

اقلیما ادامه داد: کودکان با بزه متولد نمی‌شوند، نه معتاد هستند، نه جانی و نه جرمی را مرتکب شدند.

وی تاکید کرد: ما باید شرایطی که افراد را به این ورطه انداخته است را محکوم کنیم، قطعا شرایط در رشد و شخصیت گیری افراد تاثیر دارد.

این جامعه شناس درباره اصلاح قانون تاکید کرد: مشکل ما این است که طبق فرمایش رهبری عمل نمی‌کنیم. افراد مسئول در جامعه ما پاسخگو و شایسته نیستند، شاید اگر وکیل و قاضی در کشور وکیل و قاضی اطفال بودند و در این زمینه مطلع بودند روند اصلاح قانون تسریع می‌شد.

اقلیما توضیح داد: به طور مثال همین روز کودک، چرا هیچ مقام مسئولی درباره عملکردش درباره ممنوعیت کار کودکان یا کودکان بزهکار توضیحی نمی‌دهد؟ وقتی روزی به این نام داریم یعنی قرار است آسیب‌هایی که به این حوزه وارد می‌شود را بررسی کنیم در غیر اینصورت می‌توانستیم برای پولدار یا ... روز داشته باشیم.

رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه هر زندانی در کشور حدود 3 تا 4 میلیون هزینه برای دولت دارد، افزود: شما فرض کنید این هزینه از همان ابتدا صرف کودک شود، قطعا دیگر بزهکار نمی‌شود و اتفاقا شاید به تولید کننده تبدیل شود و هزینهای هم برای دولت نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما اتفاقا به جای محکوم کردن کودک و زیر 18 ساله باید، خانواده او را محکوم کنیم؛ ‌آن‌ها باید حکم بخورند و آن‌ها باید مجازات شوند که کودک را در شرایط استاندارد تربیت نکردند.

اقلیما اضافه کرد: ما برای محکومیت کودکان باید عوامل و علت بزه را بررسی کنیم، اعدام کودک منشاء اصلی معضلات را حل نمی‌کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سوسن
    0

    ای خدا وه خودت و نظرت نخواد ...یعنی به قول شما اگر دو کودک باهم ،همجنس بازی کردن ؛باید با والدینشان ....

  • علی
    0

    چرا نمیگی آقای مثلا کارشناس،بجای محکوم کردن والدین نوجوان ،دولت باید پاسخگو باشد پدر و مادری که نمیتونه کار داشته باشه و نون فرزند شو بده زیاد نمیتونه تاثیری روی فرزندش داشته باشه.بله فقط گفتم نون چون دیگه نمیتونه به نیازهای دیگه جوابگو باشن.پس عملا دولت باید پاسخگو باشه.

  • یک باستان شناس
    0

    بچه های من در منزل با بنده که پدرشان هستم نماز جماعت می خواندند ظلم فساد بی عدالتی دروغ اختلاس مال مردمی خوری شما و مسولان را دیدند نماز را هم ترک کردند پدر و مادرها مسولند یا شماها؟

  • محسن بابایی
    0

    بنده به عنوان یک معلم میگم ، الان هم هدر دادن وقت درست نیست و باید از امسال کارهای جدی انجام بشه به عنوان پیشنهاد ۱ محیط اموزشی مدارس اصلا مناسب نیست باید محیط شاد تری درست کرد ۲ زنگ اول تا اخر علوم ریاضی و ... اسم سازمان اموزش تنها نیست که زنگ تربیت کارگاه تربیت باید باشه لا به لای اموزش( هرچند ما بین اموزش میگنجانیم امور تربیتی رو ولی حجم دروس زیاده و متاسفانه وقت تربیتی نمیشه زیاد گذاشت با اینکه تربیت جلوتر از اموزشه) ۳ تغییرات اساسی در پیکره سیستم اموزشی کشور ( کشور ما سیستمش تربیت کارمند هست بخاطر همینه کلی بیکار داریم که عامل اصلی گرایش به کارهای خلاف هست

  • هامون
    0

    خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است مدرسه ، جامعه اولین جاهایی که کودک با تبعیض آشنا میشه کاش جمعیت ایران سه میلیون بیشتر نبود کاش میشد مثه امارات و و و پول نفت را بسفره مردم آورد راستی امشب نفری یه ساندویچ مهمان دولتیم یارانه !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها