نائب‎رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

حباب بازار دلار در حال شکسته شدن است/ دولت و نهادهای نظارتی هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند/ نباید اجازه دهیم دلالان دوباره وارد عمل شوند/ رسیدن به ثبات اقتصادی کار پیچیده‎ای نیست

نائب‎رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت دلار و ارز در طی روزهای اخیر به دلیل شکسته شدن حباب‎های موجود در بازار ارز است از این رو دولت باید هرچه سریع‌تر برای مدیریت این وضعیت وارد عمل شود.

حباب بازار دلار در حال شکسته شدن است/ دولت و نهادهای نظارتی هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند/ نباید اجازه دهیم دلالان دوباره وارد عمل شوند/ رسیدن به ثبات اقتصادی کار پیچیده‎ای نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، از یک سو در ابتدای سال 1398 کشور با تهدیدهای خارجی روبه رو شد و ایالات متحده آمریکا فشار تحریم‌ها را به ایران بیشتر کرد و از دیگر سو در داخل کشور نیز بی نظمی، بی برنامگی و عدم درک شرایط مشکلات را مضاعف کرد به گونه‎ای عدم ثبات قیمت بسیاری از کالاها از خودرو گرفته تا ارز و طلا مردم را شرایط بحرانی بسیاری قرار داد روندی که این روزها با شکسته شدن حباب بازار بوی امید را در فضای کشور پخش کرده است و به زعم برخی از کارشناسان اقتصادی تأثیر اخبار سیاسی بر قیمت‌ها، خالی شدن حباب‌ها، بهتر شدن انتظارات مردم از آینده کشور موجب این وضعیت شده ولی برای تداوم این وضعیت نیازمند این هستیم که دولت و نهادهای نظارتی با دقت بیشتری وارد عمل شوند.

سیدحسن حسینی شاهرودی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره نوسانات بازار ارز در طی روزهای اخیر اظهار کرد: اتفاقی که این روزها ما در بازار ارز و کاهش قیمت آن روبه رو هستیم روندی قابل پیش‎بینی بود چرا که شاهدیم حبابی که از زمستان سال گذشته در این حوزه ایجاد شده بود در حال سپری کردن آخرین روزهای خود است.

وی با اشاره به اینکه شاهد بهبود و حل بسیاری از مسائل در حوزه‎های اقتصادی کشور هستیم، افزود: دید و نگرش مردم در سال 98 برحسب آمارها و اطلاعاتی که ارائه‎ می‎شود در راستای مراجعه به منظور خرید دلار کاهش پیدا کرده و این روند به خودی خود سبب شده تا ما شاهد کاهش و پایین آوردن قیمت ارز در کشور باشیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم نگاه مردم را برای خرید ارز در راستای کسب پشتوانه مالی و البته سرمایه‎ای در مقطع فعلی که جنگ اقتصادی سختی از سوی آمریکا علیه کشورمان روبه رو شده است تغییر دهیم بدون شک گام بسیاری بزرگی برداشتیم چرا که همانطور که پیش‎بینی می‎شد ملت ایران در مواجهه با تحریم‏های آمریکا رویکردی قابل قبولی را داشتند که به طورحتم این رویه باید ادامه پیدا کند.

شاهرودی با بیان اینکه حباب بازار ارز و طلا در حال از بین رفتن است، خاطرنشان کرد: اگر در مقطع فعلی دولت و به خصوص بانک مرکزی که متولی تنظیم نظام پولی و مالی است در جهت مدیریت این وضعیت وارد عمل شود ما بعد از مدت‎ها شاهد ثبات در بازار ارز و طلا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در شرایط امروز بازار ارز نکته مهم دیگری که باید آن را مورد توجه قرار دهیم مقابله با دلالان و سودجویان است که در بالا و پایین کردن قیمت‎ها تاثیرگذاز هستند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل اصلی نابسامانی بازار ارز در کشورمان وجود حباب‎ است که این روند متاسفانه با عدم نظارت دقیق بر بازار ارز، ترس مردم از پیامدهای تحریم و موضوعاتی از این دست شکل می‎گیرد از این رو لازم است که تمام نهادهای نظارتی و اجرایی با یک وحدت رویه مشخص در جهت مقابله با این حباب‎ها وارد عمل شوند و اقدامی را که لازم است انجام دهند چرا که در مقطع فعلی فرصت مناسبی برای مقابله با این رویه وجود دارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    راست میگه دیگه زود برید لیست شرکتهای صرافی رو دربیارید... آخ آخ حسین فریدون اینجا چی میگه! همه_باهمند

  • سامان
    0

    همین آقا نبود میگفت دلار میاد ۸هزار چقدر میخواین به مردم دروغ بگین؟؟؟؟؟؟

  • arman
    0

    همه این سناریوی کاهش قیمت دلار پیش بینی شده بود . اما نه به دلیل تدبیر مسئولین . بلکه به دلیل نزدیک شدن به انتخابات و جلب رضایت مردم البته به صورت موقت . بعد از انتخابات یواش یواش میره به سمت ۱۷-۲۰ تومن / این خط * این نشون

  • ف.ص
    0

    یعنی دیگه به طلا گرمی ۴۵۰ تومنی؟ودلار ۱۴ هزارتومنی فکر کنین !!!این کف قیمته !!!پس راست گفتن تو این مملکت فقط قیمتا بالامیره وپایین بیا نیست !!

  • کاربر ناشناس
    0

    اقتصاد با کسی شوخی ندارد بازار رو نظام عرضه و تقاضا اداره میکند ما کالا کم نداریم منتها دولتها یکی پس از دیگری نقدینگی بوجود آورده اند بعضی اشخاص دلار دارن سکه دارن خودرو صفر دارن قطعات دارن با تصمیم گیری در ارتباط هستند نمیگذارن قیمت بشکنه و حتی راضی اند گرانار بخرن تا قیمت حفظ بشه مشکل ما نقدینگی است که به سپرده ها سود میدین و نقدینگی را ازایش میدین طرف هست هم سود پولش رو میده سکه را دوبرابر میخره تا قیمتا را ثابت یا گرانار بفروشه . به دین عمل کنید ربا نخورید و ربا نگیرید و پول مردم رو دست خورشون بدید تا پولی نباشد که دزدان ملعون بدزدند کم کم بازار درست میشه !خداوکیل هر نهادی چندتا بانک داشته باشه و بانکها 100هزارمیلیارد اموال آضافه داشته باشند فقط در ایران گیر میاد وگرنه هیچ جای دنیا نیست . نقدینگی فقط یک راه داره وآن اینکه :سود سپرده ها منفی بشه بسمت تولید هدایت میشن .وگر نه باز روز بروز وضعمان بدتر می

  • ملت
    0

    دلال ها خود اقا زاده ها و ارباب ها هستن اونا که دولت دلار پول خونه خودرو رو در اختیار دارن توی ایران هم هیچ چیزی پایین نمیاد

  • زالی
    0

    تمام بورس ومعاملات دنیا دست دلالها هستش ماوشما که عددی نیستم. همش شعار همش حرف پوچ.اح

  • محمدخان
    0

    دیدید که همتی هم نتونست کاری بکنه.بیخیال.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها