نخست‌وزیر ژاپن وارد تهران شد

نخست‌وزیر پادشاهی ژاپن دقایقی پیش در رأس یک هیئت عالی‌رتبه وارد تهران شد.

نخست‌وزیر ژاپن وارد تهران شد

شینزو آبه نخست‌وزیر پادشاهی ژاپن بعد از ظهر چهارشنبه (۲۲ خرداد ۹۸) جهت دیدار با مقامات عالیرتبه کشورمان وارد تهران شد و از سوی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پاوین جمهوری فرودگاه مهرآباد مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است تا دقایقی دیگر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد در مراسمی رسمی از شینزو آبه استقبال کند.

دیدار با رئیس‌جمهوری، برگزاری جلسه مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور و برگزاری کنفرانس خبری مشترک با حسن روحانی از برنامه‌های سفر شینزو آبه به تهران است.

همچنین دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه نخست وزیر ژاپن به تهران است.

سفر نخست وزیر ژاپن به ایران همزمان با نودمین سالگرد تأسیس روابط دیپلماتیک دو کشور انجام می‌شود. طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سفر آبه به ایران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به تهران است؛ پیش از او «تاکئو فوکودا» در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۶ شمسی) به ایران سفر کرده بود.

حسن روحانی و شینزو آبه در راستای پیگیری مناسبات دو جانبه از سال ۱۳۹۲ هر سال در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو داشته اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Poj
    0

    کله فروش نفت ایران به ژاپن2ملیارد دلار بوده که یعنی رقم ناچیزه 70هزار بشکه ای نفت در روز. که این رقم که پس از تحریم ها به0 کاهش یافته رو میشود به راحتی از طریق کشور ثالث و... به کشور های دیگه فروخت. همانطور که دزدان دریایی نفتشان رو میفروشند. بنابراین نخست وزیر ژاپن مطمعنن هدفش از امدن به ایران اقتصادی و.... نیست.چراکه 70هزار بشکه نه وضع مارا بهتر میکند نه وضع انها را. هدف سفر اوردن پیام تهدید امیز ترامپ برای روحانی و ظریف ترسو هست تا مجبورشوند دوباره مذاکراتی رو اغاز کنند. هدفی که جناب روحانی با ازاد کردن جاسوس امریکایی_لبنانی(نزار زاکا) نشان داد. دیپلماسی ایران حداقل در این 6سال فقط موجب زدن ضربه به ایران شده.وهیچ سودی نداشته جز راضی کردن اروپا و کاهش ترس انها از توانمندی ایران. تا جایی که مارا تهدید نظامی میکنند و یا همچون وزرای اروپا ایران را ملزم به نگه داشتن برجام بدون عملکرد دیگر طرف ها وادار میکنند. که حدوده یک سال هم شد که روحانی این درخواستشان را انجام داد. امیدوارم سفر ابه منجر به گفتوگو های چندین ساله و بی نتیجه مانند برجام نشود که سبب شد ایران تبدیل به وارد کننده ای برای قدرت ها شود و منافعش را از دست بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها