نسلی که هفته‌ای یک کارت اعتباری پلاستیکی می‌خورد!

صندوق جهانی طبیعت (WWF) اعلام کرده که آلودگی‌های پلاستیکی به حدی در محیط زیست گسترش یافته که هر فرد هفته‌ای پنج گرم معادل اندازه یک کارت اعتباری پلاستیک می‌خورد.

نسلی که هفته‌ای یک کارت اعتباری پلاستیکی می‌خورد!

این مطالعه از دانشگاه "نیوکاسل" استرالیا نشان داده است منبع بزرگی که انسان‌ها از آن طریق پلاستیک را به بدن خود وارد می‌کنند، آب آشامیدنی است اما یکی از منابع مهم دیگر، صدف دریایی است و به دلیل آن که به طور کامل خورده می‌شود، تمامی پلاستیک های موجود در سیستم گوارشی آن وارد بدن انسان‌ها می‌شود.

طبق گزارش صندوق جهانی طبیعت، از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون جهان به اندازه تمامی سال‌های گذشته پلاستیک تولید کرده و این میزان یک سوم حجم پلاستیکی است که روانه طبیعت شده است.

هر فرد به طور میانگین در یک هفته تنها از طریق آبی که می‌نوشد، ۱۷۶۹ ذره پلاستیک را وارد بدن خود می‌کند.

این گزارش که بر پایه ۵۲ مطالعه مختلف نوشته شده است، نشان داده که پراکندگی‌ و میزان آلودگی های پلاستیکی در نقاط مختلف جهان، متفاوت است اما هیچ نقطه‌ای از جهان از این آلودگی‌ها در امان نمانده است.

بنابر گزارش رویترز، در ایالات متحده آمریکا، ۹۴.۴ درصد از نمونه های آب لوله کشی با میانگین ۹.۶ الیاف در هر لیتر از آب، آلوده به الیاف پلاستیکی بوده است. منابع آبی اروپا نیز با آلودگی ۷۲.۲ درصد از نمونه های آب و با میانگین ۳.۸ الیاف در هر لیتر، آلودگی کمتر اما همچنان چشمگیر داشته است.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها