عبور بی دردسر از خطوط قرمز با بازی گرفتن از مینا ساداتی و بابک حمیدیان

رضا ثروتی در نمایش «جنایت و مکافات»، رابطه عاشقانه راسکولنیکف با سونیا را با بازی گرفتن از مینا ساداتی و بابک حمیدیان به نمایش گذاشته است. این دو بازیگر که زن و شوهر هستند، روی صحنه توانسته‌اند رابطه‌ای باور پذیر را از دو شخصیت اصلی نمایش ارائه دهند.

عبور بی دردسر از خطوط قرمز با بازی گرفتن از مینا ساداتی و بابک حمیدیان

با آغاز اجرای نمایش «جنایت و مکافات» اثر اقتباسی رضا ثروتی در تالار وحدت، ابهاماتی در ذهن تماشاگران تئاتر در خصوص قهرمان نمایش و ارتباطاتش ایجاد شده است.

تماشاگران تئاتر که به داستان داستایفسکی تعلق خاطر دارند، این پرسش را مطرح می‌کردند که کارگردان چگونه رابطه راسکولنیکف با سونیا را در نمایش تالار وحدت طبیعی و مطابق با داستان نشان خواهد داد؟ اما حضور توامان مینا ساداتی و همسرش بابک حمیدیان در این نمایش راهکار مناسبی برای بازی‌گیری بهتر و واقعی‌تر راسکولنیکف در این نمایش شده است.

نمایش، داستان دانشجویی به نام راسکولْنیکُف را روایت می‌کند که به‌خاطر اصول مرتکب قتل می‌شود. بنابر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شود، می‌کُشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می‌بیند و آنها را پنهان می‌کند. بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه راسکولنیکف هرکس را که می‌بیند می‌پندارد به او مظنون است و با این افکار کارش به جنون می‌رسد. در این بین او عاشق سونیا، دختری که به‌خاطر مشکلات مالی خانواده‌اش دست به تن‌فروشی زده بود، می‌شود. کارگردان این رابطه را به نشانهٔ مِهر خداوندی به انسان خطاکار استفاده کرده‌است و همان عشق، نیروی رستگاری‌بخش است که از دریچه مذهب او را به رستگاری و پذیرش مکافات می رساند.

بازیگران آخرین نمایش ثروتی به ترتیب حروف الفبا عبارتند از‎ آتیلا پسیانی، اصغر پیران، بهناز جعفری، بابک حمیدیان، پیام دهکردی، مینا ساداتی، مهدی سلطانی و طناز طباطبایی.

این نمایش هر شب از ۱۹ خرداد، ساعت ۱۸ روی صحنه تالار وحدت می‌رود.

منبع: خبرآنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها