شرح کامل نخستین برنامه تبلیغاتی میرسلیم؛

میرسلیم: من مهندس انقلابی بوده ام و هستم / ریشه مفاسد اقتصادی دستگاه اجرایی است / من می آیم تا حقوقی که از ملت معطل مانده به آنها برسانم

نخستین برنامه تبلیغاتی سید آقامصطفی میرسلیم با حضور در گفتگوی ویژه خبری برگزار شد.

میرسلیم: من مهندس انقلابی بوده ام و هستم / ریشه مفاسد اقتصادی دستگاه اجرایی است / من می آیم تا حقوقی که از ملت معطل مانده به آنها برسانم

سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امشب بعد خبر ساعت 22:30 در برنامه گفت‌وگوی حاضر و به سئوالات مجری پاسخ گفت.

وی در ابتدای گفت‌وگوی خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه تامین هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی‌اش، اظهار داشت: اصل هزینه‌ها را نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه‌های صدا و سیما تامین می‌کند، اما این برنامه‌ها مقدماتی نیاز داد که ما باید خودمان آنرا انجام دهیم. لذا حزب موتلفه اسلامی پشتیبان هزینه‌های نامزد انتخاباتی‌اش است و این هزینه‌ها نیز توسط اعضای حزب موتلفه اسلامی و طرفداران این حزب تامین می‌شود.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی مشمول نظارت مراجع قانونی است و هیچگونه درآمدی که به پیمانکاران و امکانات دولتی برگردد وابسته نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این که محرومان ولی‌نعمتان این انقلاب هستند، گفت: به عنوان یک شخصیت حقوقی عرض می‌کنم، رسیدگی به محرومان از مسائل حساس و مهمی بوده که امام خمینی(ره) اهتمام جدی به آن داشتند. در سال 59 وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد و شاهد محرومیت زیادی از هموطنان‌مان بودیم، با کمک عده‌ای با اخلاص توانستیم رسیدگی به این محرومان را وجه همت خود قرار دهیم. اکنون نیز این نوع رسیدگی باید به شکل عام‌تری انجام گیرد.

وی با اشاره به محرومیت استان‌های مختلف کشور تصریح کرد: در سال‌های گذشته استان‌های مختلف با محرومیت روبرو بوده‌اند که باید تحت هر شرایطی مبارزه برای رفع محرومیت و رسیدگی به محرومان با شناخت وضعیت و حفظ جایگاه انسانی آنها صورت گیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری،درباره این که آیا درآمد خود و هیئت دولت‌اش را در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور به مردم اعلام می‌کند؟، گفت: این یک وظیفه قانونی است وزرایی که انتخاب خواهم کرد مردم را از وضعیت زندگی و حقوقی‌شان مطلع کند و خود نیز هر مرجعی از من این خواسته را داشته باشد حاضرم قبل از انتخابات دارایی‌های خود را اعلام کنم.

میرسلیم افزود: بعد از دوران خدمت نیز دارایی‌های خود را به مردم اعلام خواهم کرد، که نشان بدهد در دوران فعالیت افزایش بی‌رویه نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سلامت و پاک‌دستی در چندمین اولویت دولتش قرار خواهد داشت،گفت: شایسته سالاری بر دانش، تجربه و اخلاق حرفه‌ای مبتنی است که شرط اصلی آن پاک‌دستی است. اگر پاک‌دستی نباشد نمی‌توان به مسئول، وزیر و رئیس جمهور و برنامه‌های او در جهت خدمت به مردم اعتماد کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به اهمیت پاکدستی و سلامت تشریح کرد: پاک‌دستی و سلامت از شرط‌های اصلی آغاز یک چنین خدمت بزرگی است و اساساً کسانی که وارد دولت می‌شوند و می‌خواهند خدمت کنند نباید زمینه فکری‌شان مال‌اندوزی و رسیدن به ثروت و امکانات باشد، که اگر چنین هدفی داشته باشند انحراف نسبت به آرمان‌های مدنظرشان پدیدار خواهد شد.

میرسلیم در ادامه با اشاره به مزمت ثروت‌اندوزی و اشرافی‌گری در میان مسئولان، تصریح کرد: دولت برای خدمت به مردم می‌آید نه برای ریاست، فخرفروشی و تکبر ورزیدن، بلکه دولت باید فروتن باشد و با توجه به این که دولت در اختیار دارنده اطلاعات است باید مردم را از این اطلاعات باخبر سازد.

وی افزود: دولت از صدر تا ذیل آن، از وزرا و معاونان و کارشناسان آنها همگی باید با این نیت خدمت به مردم وارد صحنه شده باشند و کسانی که غیر از کار دولت و وزارت، کسب و کار دیگری دارند باید اطلاعات‌شان را به مردم اعلام کنند و برای خود و نزدیکان‌شان استفاده نکنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در ادامه بیان کرد: زمانی که ما در وزارت فرهنگ بودیم، متوجه شدیم که برخی از مدیران ما علاوه بر مسئولیت دولتی کسب و کار جداگانه دارند، در آن موقع من به آنها گفتم یا برای خودتان کسب درآمد با فعالیت مشروع داشته باشید یا به عنوان کارمند دولت در خدمت صادقانه و مقدس به مردم کوشش کنید.

میرسلیم، خاطر نشان کرد: اگر کارمندان دولت اطلاعات خودشان را برای مردم و خدمت به آنها صرف کنند نه برای ویژه خواری آنگاه خدمت آنها مقدس خواهد شد. گاهی کارمندان دولتی و مسئولان راهی غیر از این می‌روند که باید به آنها تذکر داد تا به راه صلاح و سلامت برگردند.

وی با بیان این که ریشه مفاسد و سرچشمه آنها از دستگاه اجرایی است، اظهار داشت: فساد ممکن است به دستگاه اجرایی و با زد و بند به قوه مقننه ادامه یابد که در این صورت ما با شبکه‌های فساد در کشور مواجه خواهیم شد که مانند موریانه اقتصاد کشور را از داخل پوچ می‌کند، که در این زمینه هم باید پیشگیری کرد، که فساد نتواند شکل بگیرد، هم به طور قاطع با آن باید برخورد صورت گیرد و اگر فسادی رخ داد به طور جدی به آن پرداخته شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در ادامه خطاب به دستگاه قضایی گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهم هیچگونه فعالیت سیاسی را مد نظر خود قرار ندهد و کمک بکنند همراه به وزرا و معاونان جلوگیری از بروز فساد، وقوع یابد.

میرسلیم درباره فضای مطبوعات و رسانه‌ها در دولت وی گفت: قوام مردم‌سالاری دینی در این است که دولتی بر سر کار بیاید که از انتقادات منصفانه و سازنده استفاده کند. من نه فقط اجازه خواهم داد که مطبوعات دست به انتقاد بزنند بلکه آنها را تشویق هم خواهم کرد و از کسانی که رای نیاورده‌ام می‌خواهم نقد منصفانه ارائه دهند.

وی افزود: من خودم در هر دولتی از نقد دلسوزانه خودداری نکردم و نظرات صادقانه را درباره بهبود روش‌ها اطلاع دادم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم درباره مساله اختلاف قوا در دوره‌های مختلف اظهار داشت: ریشه اختلافات به نفسانیات برمی‌گردد. اگر مسئولان توانستند بر نفس خود مسلط شوند دلیلی بر اختلاف نیست و اگر به مواردی از اختلاف برخورد کنیم با تعامل بین قوا و حسن نیت در خدمت قابل حل و فصل است. اگر این توافق حاصل نشد در قانون اساسی فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

میر سلیم درباره مسئله ریزگردها گفت: این مسئله در همین چند ماه اخیر حاصل نشده است بلکه نتیجه سالیان گذشته است که به این وضع وخیم رسیده‌ایم و برای چاره جویی آن سالها باید زحمت کشید و از همین امروز باید شروع کرد.

وی با انتقاد از دولت یازدهم متذکر شد: دولت فعلی در این چند ماه کوشش‌هایی آغاز کرده اما چرا در این 4 سال فرصت‌ها را از دست داده است. برای مقابله با بیابان زایی باید به نهال کاری بپردازیم. برخی سدهای ساخته شده کارشناسی نبوده است و باید از بهره‌برداری خارج شوند مگر برای جلوگیری از خطر سیل.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با بیان اینکه سدی که بر روی رودخانه هیرمند ساخته شد موجب محروم شدن سیستان از آب این رودخانه شد و آن را به بیابان تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: اخیراً مطلع شدم در سرچشمه‌های فرات ترکیه می‌خواهد سد بسازد اگر این سد احداث شود موجب رشد بیابان در مناطق پائین دست می‌شود و چون جهت حرکت باد از غرب به شرق است ما از باران گرد و غبار آسیب می‌بینیم.

وی درباره برنامه عملی دولت وی برای آلودگی هوا گفت: کلان‌ شهرهای ما هر کدام یک ظرفیت زیستی دارند و می‌توانند پذیرای تعدادی از افراد باشد که زندگی‌شان با کرامت همراه شود. جمعیت تهران از 4 میلیون که ظرفیت طبیعی است به 8 میلیون و اخیراً بین 12 تا 13 میلیون رسیده است.

میرسلیم با تاکید بر اینکه نباید اجازه تولید به هر قیمتی به هر خودرویی بدهیم گفت: خودروهای بی کیفیت سلامت را به خطر می‌اندازد راه حل اصلی استفاده از ترابری عمومی است ما تاکید بر راه آهن داریم. من به عنوان اولین مدیر بهره‌برداری متروی تهران پیش از انقلاب اسلامی به شما می‌گویم که راه حل ما، راه حل استفاده از وسایل شخصی نیست. دولت و شهردای باید با هم در زمینه رفع آلودگی به خدمت بپردازند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است شما گاهی بر خلاف قانون و مطابق میل شخصیتان عمل کنید، گفت: قانون تا جایی که قانون است باید محترم شمرده شود و اگر کسی ادعا می‌کند قانون نقص دارد باید در قالب لایحه یا طرح پیشنهاد خود را به مرجع قانون‌گذار ارائه دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم افزود: به تشخیص خود نمی‌توان قانون را زیر پا گذاشت.

وی با بیان این که به تشخیص خود نمی‌توان قانون را زیرپا گذاشت، گفت: اگر مصلحتی وجود دارد جایگاه تشخیص آن مصلحت قوه مجریه نیست، بلکه مجمع تشخیص مصلحت نظام راه‌حل قانونی آن است.

میرسلیم با بیان اینکه آرمان‌های ما هنوز محقق نشده اظهار داشت: تعهدی که می‌دهیم این است که خود من و همکارانم با فراهم کردن شرایطی در جهت تحقق آرمان‌ها گام برداریم و در محترم شمردن آن ارزش‌ها متحد شویم، این تعهد اصلی ما است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، درباره شاخص‌های انقلابی‌گری که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تبیین کردند، گفت: انقلابی‌گری و انقلابی بودن به شعار نیست، آیا کسی که برای پیروزی انقلاب با جانبازی خودش سهیم بوده یا کسی که در سامان دادن ساختار‌ها از هیچ کوشش دریغ نکرده و یا در فرمانبرداری از امام و رهبری انحرافی نداشته، کسی که همت خودش را مصروف آموزش به جوانان کرده، انقلابی نیست؟ من انقلابی هستم اما نه انقلابی بعد از انقلاب، من همه تلاش خود را صرف ارزش‌های انقلاب کردم، من مهندس انقلابی بوده و هستم.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران برای آنکه امنیت خودش را حفظ کند باید اقدامات مناسب انجام دهد، گفت: 38 سال گذشته نشان داد ما نه قصد تجاوز داشتیم و نه تجاوزگر بودیم، ما باید قطعاً در زمینه تقویت خود و متقاعد کردن دیگران بدون استفاده از روشی که تجاوز محسوب شود، استفاده کنیم.

میرسلیم خاطر نشان کرد: تقویت بنیه دفاعی بسیار اهمیت دارد و دفاع از حیثت ایرانیان خارج از کشور مهم است. ما باید پاسدار مرزهای خودمان باشیم و در برون مرزها هر جا ایرانیان هستند مدافع حیثتی و حرمت‌شان باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان این که دولتی که صداقت را شعار خودش و درستی را وجه همت خود قرار داده می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند، اظهار داشت: من نیامده‌ام برای سهم‌خواهی بلکه می‌آیم تا حقوقی که از ملت معطل مانده بگیرم و به آنها برسانم. آنچه سهم آنها از سفره پر برکت انقلاب است به آنها می‌دهم. اعتقاد داریم که حق گرفتنی‌ است و دولت ما برای احقاق این حقوق برنامه دارد.

وی در پایان متذکر شد: رمز توفیق ما توکل به خداست، اگر خدا را به یاد داشته باشیم باید بدانیم خدا پشتیبان ما خواهد بود و خواهیم توانست با یاری مردم به آنچه مورد رضایت خداست دست‌یابیم.

انتهای پیام/

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها