تحسین رهبر انقلاب از روحیه مطالبه‌گری، موجب افزایش روحیه دانشجویان شد

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بهترین قشر برای پرچم‌داری مطالبه‌گری، جوانان و در میان آنان هم مناسبت‌ترین، دانشجویان هستند.

تحسین رهبر انقلاب از روحیه مطالبه‌گری، موجب افزایش روحیه دانشجویان شد

محمدامین مهدی‌پور دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد «چگونگی تحقق مطالبات رهبر انقلاب از جنبش دانشجویی» که در این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری جنبش دانشجویی گفت: اگر روحیه مطالبه‌گری و فکر سیاسی از یک نهضت و جنبش انقلابی گرفته شود، آن جنبش مطمئناً عقیم خواهد شد.

وی تاکید کرد: وقتی ما اسلام را به عنوان یک تفکر سیاسی و انقلابی قبول کردیم، باید آن را در تک تک لایه‌های اجتماعی خود نهادینه کنیم تا علاوه بر اینکه کشور از دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن مصون بماند، یک قوه عظیم وجود داشته باشد.

مهدی‌پور ادامه داد: تا زمانی که این مراقبت از قوا و حاکمیت وجود داشته باشد، مطمئنا آن انقلاب از ریل خودش خارج نخواهد شد و از طرفی مردم و افرادی که به آن انقلاب و آرمان‌ها اعتقاد دارند، نظارت می‌کنند تا قدرت، دقت و سرعت رسیدن به آن آرمان‌ها کم نشود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: طبیعتاً برای نهادینه کردن این اتفاق، بهترین قشر برای پرچم داری در این عرصه جوانان هستند. مساعدترین این افراد در بین جوانان هم دانشجویان هستند و بهترین مکان هم برای فعالیت دانشگاه‌ها است.

مهدی‌پور خاطرشنان کرد: جوانان هم آرمانگرا هستند، هم شجاعت دارند و هم قدرت ریسک‌پذیری دارند. هر کشوری از این ظرفیت استفاده کند مطمئنا پیشرفت می‌کند و کشوری که به قشر نخبگانی و جوان خودش اعتماد کند، مطمئناً رو به جلو حرکت خواهد کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه درباره تحسین مقام معظم رهبری از مطالبه‌گری دانشجویان گفت: متاسفانه این تفکر در برخی از مواقع گفته می‌شود هر چقدر آرام‌تر باشیم مسیر راحت‌تری خواهیم داشت، اما وقتی روحیه مطالبه‌گری از مسئولان و حاکمیت وجود داشته باشد و جوان‌ها تشویق به این روحیه شوند و این روحیه تقویت و تحسین شود، مسلماً در میان جوانان و دانشجویان این روحیه خود به خود افزایش پیدا خواهد کرد. تحسین رهبر انقلاب از مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی هم موجب افزایش روحیه دانشجویان شد.

وی در رابطه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تشکل‌های دانشجویی که مورد اشاره رهبر مظم انقلاب هم بود، گفت: مقام معظم رهبری در چندسال اخیر نسبت به تخاطب آرای واقعی و گسترده در دانشگاه‌ها نکاتی را مطرح کرده‌اند و این را هم تأکید کردند که قشر معتقد به آرمان‌های انقلاب باید پرچمدار این تخاطب آرا باشد و به صورت ویژه و خاص در حوزه‌های مختلف فعالیت کند.

مهدی‌پور اضافه کرد: رهبر انقلاب در سخنان امسال خود در این رابطه مثال‌های عینی زدند و یک سری راهکارها نیز ارائه کردند. از یک طرف از کارهایی که در سالهای گذشته صورت گرفته قدردانی کردند، برای مثال؛ مطالباتی که جنبش دانشجویی برای احقاق حقوق مردم انجام داده بود، یا ایجاد جنبش‌ها و پویش‌ها برای حمایت از مظلومان بین‌المللی حمایت کردند و البته گلایه‌هایی هم از کم‌کاری‌های صورت گرفته داشتند و به عنوان پدری که از فرزندان خود انتظار دارند یکسری مطالبات را بیان کردند.

این فعال دانشجویی گفت: حضرت آقا همیشه به این اشاره دارند که اگر می‌خواهید کاری انجام دهید، آن را به صورت گروهی پیگیری کنید و معمولاً معظم‌له وقتی دانشجویان را به انجام کاری توصیه می کنند مثال‌هایی را که مطرح می‌کنند که این مثال‌ها هم مثال‌های دسته‌جمعی است مانند ایجاد پویش، جنبش یا کارگروه.

وی تأکید کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نسبت به مطالباتی که مقام معظم رهبری از دانشجویان داشته، برنامه‌های متعددی داشته است که اکثرا در قالب همین جنبش‌ها و پویش‌ها برگزار شده است، مثل برگزاری برنامه‌هایی در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی و در حوزه بین المللی که خود مقام معظم رهبری هم یکی از آنها را مثال زدند، که این اتحادیه به صورت واحد و مستقل در این حوزه کار کرده بود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: نقد دیگری که رهبر معظم انقلاب داشتند، در رابطه با مسئله کتابخوانی بود که به شکر خدا، امسال نسبت به سالهای گذشته بیشتر به این نکته تأکید داشتیم و واحدهای مربوطه این اتحادیه به صورت ویژه در این رابطه کار کردند. اما تأکید دوباره مقام معظم رهبری در این رابطه باعث می‌شود که ما با دقت بیشتری روی این مسئله کار کنیم.

وی با اشاره به دیدار صمیمی اخیر دانشجویان با رهبر انقلاب گفت: یک انتقادی که ما داریم این است که متأسفانه گاهی تریبون‌ها توسط مسئولان برگزاری به ارگان‌ها داده می‌شود و این مسئله‌ای است که باید فکری برای آن شود.

مهدی پور ادامه داد: ماهیت این جلسه که از ۲۰ سال پیش شروع شده بر این بود که جنبش‌های خودجوش دانشجویی بیایند و تریبون داشته باشند و از مبانی خودشان دفاع کنند و در مقابل رهبر انقلاب دیدگاه‌ها و مسائل خود را مطرح کنند اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر برخی نهادهای دولتی به انتقادات جریانات دانشجویی احساس گله‌مندی می‌کنند و می‌گویند که این دانشجویان تندرو هستند، یا اینها همه نظرات نیستند و باید از همه نظرات دعوت شود.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: وقتی هم از آنها خواسته می‌شود که نماینده خود را معرفی کنند، می‌روند و یک فردی را می‌آورند که از آن ارگان و نهاد در مقابل رهبری تعریف کند و حتی متن هم به او می‌دهند! متأسفانه در دو سال اخیر بیشتر شاهد این موضوع بودیم که البته امسال این مسئله کمتر به چشم خورد.

وی اظهار داشت: یک مسئله دیگر اینکه تشکل‌های دانشجویی که در این دیدار شرکت می‌کنند باید متناسب با عملکرد خودشان سخنرانی کنند، به فرض مجموعه‌ای که فعالیت علمی دارد باید در مورد مسائل کلان علمی کشور صحبت کند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: متأسفانه یکی از آفت‌ها و اشکالاتی که به سخنرانانی‌ها دانشجویان در سالهای اخیر وجود داشته این بوده که بیشتر سخنرانان به مسائل سیاسی کشور پرداختند و کسانی که از مجموعه‌های مختلف فرهنگی، علمی و یا قرآنی آمدند در باره مسائل سیاسی صحبت می‌کنند. این ایرادی است که باید سخنرانان رعایت کنند و از طرفی تریبون دادن به تشکل‌های دانشجویی اصیل با هر گفتمان و تفکری هستند باید رعایت شود.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Poj
    0

    رهبر تحسین میکند و روحانیه اصلاحطلب مخالفانش را احمق و بیسواد خطاب میکند. دردو بلای رهبر بخوره برسر روحانی،جهانگیری و دیگر دزدان اصلاحطلب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها