عنوان شورای عالی سیاستگذاری به «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» تغییر کرد

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: به جهت ثبت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در وزارت کشور، نام این شورا را به «جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» تغییر دادیم.

عنوان شورای عالی سیاستگذاری به «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» تغییر کرد

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با درباره منتفی شدن بررسی طرح پارلمان اصلاحات گفت: بحث پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی همچنان ادامه دارد اما با توجه به اینکه از ابتدای بررسی این طرح یکسری از افراد اضافه شدند و برخی فکر می‌کردند که نقطه نظرات آنها در کمیته سیاسی توجه لازم نشده است تصمیم بر آن شد که این نظرات مجدداً به کمیته سیاسی ارسال شود و در اولین فرصت به صحن شورای هماهنگی بیاید.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل طرح پارلمان اصلاحات در مورد ماده ۹ این طرح است، گفت: بحثی در مورد ملغی شدن و یا توقف بررسی این طرح وجود ندارد.

شریف تاکید کرد: قرار بر این بود که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به شکل قانونی در وزارت کشور ثبت شود یعنی در اصل به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اطلاع داده شود. برای این کار باید در اسم شورای عالی از لفظ ائتلاف یا جبهه استفاده می‌کردیم. دوستان مطرح کردند که از اسم جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی استفاده کنیم و به جهت آنکه برای ثبت یک جبهه حداقل نیاز به حضور ۵ حزب است، ابتدا ۵ حزب به عضویت آن درآمدند ولی بعد از دریافت مجوز همه ۳۰ حزب ذیل آن نامه را امضا کردند. جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی چیز جدیدی نیست و تنها تغییر نامی برای ثبت شورای عالی سیاستگذاری در وزارت کشور است. عنوان تغییر کرده اما ماهیت همان است. حتی ریاست هم هنوز بر عهده آقای عارف است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان همچنین در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی جریان اصلاحات گفت: طبعاً کمیته انتخابات را تشکیل خواهیم داد و در جلسات آتی در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت.

وی در مورد ساز و کار جداگانه برخی احزاب اصلاح طلب برای انتخابات سال جاری گفت: نماینده همه احزاب اصلاح طلب در جلسات شورای هماهنگی حضور دارند ولی طبیعتاً یکسری انتقادات نسبت به روندهای گذشته وجود دارد؛ همانند لیست‌هایی که در گذشته تنظیم شده و خروجی‌هایی که داشته‌اند مانند لیست امید، مجلس و شورای شهر. البته باید عملکرد مجلس را از شورای شهر جدا کنیم. در مجلس افرادی را که به صورت مستقل ورود کرده بودند در لیست قرار دادیم در حالی که اصلاً تفکر اصلاًح طلبی نداشتند و تعهدی به این جریان نشان ندادند.

عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب افزود: برای بررسی عملکرد فراکسیون امید در شورای عالی سیاستگذاری، کارگروهی تحت عنوان پایش، ارزیابی و داوری تشکیل شده و قرار است در فرصت‌های پیش رو، عملکرد تک تک اعضای لیست امید مجلس مورد ارزیابی قرار گیرد و برای تنظیم لیست جدید به شورای عالی ارائه شود. البته در بستن لیست شورای شهر دست ما بازتر بود و توانستیم لیست یکپارچه‌تری را برای آن ارائه دهیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    باتغیر اسم بازهم قصد کلاه برداری ازملت هستند سگ زرد برادرشغال است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها