رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد:

تلاش آمریکا برای مظلوم‌نمایی و متهم کردن ایران به پیگیری تنش/نباید در جنگ اراده‌ها شکست بخوریم

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجماع همه جناح‌ها و گروه‌ها برای اهتمام هرچه بیشتر به موضوع مقاومت در مقابل آمریکا گفت: ما راهی به جز مقاومت در مقابل آمریکا نداریم.

تلاش آمریکا برای مظلوم‌نمایی و متهم کردن ایران به پیگیری تنش/نباید در جنگ اراده‌ها شکست بخوریم

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری درباره‌ لزوم اهتمام بیشتر به بحث مقاومت، بیان کرد: تاکید رهبری به موضوع مقاومت در مقابل آمریکا حاصل ۴۰ سال تجربه انقلاب اسلامی است. ما در مقابل آمریکا در این ۴۰ سال روش‌های مختلفی را به کار بردیم.

وی ادامه داد: از زمان دولت موقت مرحوم بازرگان و دولت‌های بعدی با آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف صحبت کردیم، این مذاکرات گاهی با واسطه یا گاهی بی‌واسطه انجام شده است. این تجربه انقلاب اسلامی است که هر زمان به آمریکا اطمینان کردیم پاسخ آنها به ما مناسب نبوده است، در زمان کلینتون هنگامی که موضوع مذاکره از سوی عده‌ای مطرح شد پاسخ آمریکا اعمال تحریم داماتو و تحریم‌های سخت دیگر بود یا در برجام دیدیم که نه تنها به تعهد خود عمل نکردند، بلکه تحریم‌ها را تشدید کرده و به اقتصاد ما ضرباتی را وارد کردند.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبری نیز اکنون حاصل این تجربه را بیان می‌کنند اکنون در شرایطی هستیم که می‌توانیم حول محور دیدگاه رهبری برای مقاومت در مقابل آمریکایی‌ها اجماع کنیم این اجماع باید یک اجماع فراگیر جناحی، حزبی و گروهی و یک اجماع ملی در مقابل آمریکایی‌ها باشد. مقاومت مردم، مسئولین و اتحاد و همبستگی این دو در مقابل آمریکا می‌تواند مواضع آمریکا و اراده آنها را از بین ببرد.

رحیمی جهان ابادی تصریح کرد: آنچه رهبری از شرایط کنونی ترسیم کردند جنگ اراده‌ها است، طرفی شکست خواهد خورد که در اراده تردید داشته باشد. پیام رهبری به جامعه و مسئولین این است که ما نباید در این جنگ اراده‌ها شکست بخوریم. اگر تردیدی ایجاد شود و اتحاد را مورد توجه قرار ندهیم آسیب می‌بینیم ما باید در مقابل آمریکایی‌ها مقاومت کنیم، چرا که آمریکایی‌ها راهی جز مقاومت برای ما نگذاشته‌اند. اگر آمریکا به جز این راهی را پیش‌روی ما قرار داده بگوید کدام راه است.

این عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: آمریکا اکنون تلاش دارد با مظلوم‌نمایی بگوید که دنبال مذاکره هست و ایران به دنبال تنش و جنگ است، اما باید بداند که ایران برجام را ترک نکرد، ایران میز مذاکره را ترک نکرد، آنها بودند که برجام را برهم زدند و برای مذاکره پیش شرط گذاشتند و بر ما فشار اقتصادی وارد کردند، اما ما آنها را تهدید نکردیم، اما آنها تلاش دارند افکار عمومی را فریب دهند.

رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: آنها به دنبال مذاکره نیستند و نمی‌خواهند مشکلی را حل کنند. آنها پس از این مظلوم‌نمایی‌ها مجدداً باز می‌گردند اما باید بدانند که افکار عمومی را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها