ولایتی: آیت‌الله محقق کابلی در کنار مبارزات سیاسی، خدمات اجتماعی و تأثیرگذاری بر جای نهاد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی از مرجع عظام تقلید در افغانستان را تسلیت گفت.

ولایتی: آیت‌الله محقق کابلی در کنار مبارزات سیاسی، خدمات اجتماعی و تأثیرگذاری بر جای نهاد

متن پیام علی اکبر ولایتی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و اناالیه راجعون

قال رسول الله (ص) : «اذا مات العالم الفقیه ثلم الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه»
خبر درگذشت فقیه فقید حضرت آیت الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی (ره) استاد و معلم برجسته اخلاق ، فقیه عالیقدر و مرجع عظیم الشأن شیعیان موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این عالم ربانی از افتخارات حوزه های علمیه ایران و افغانستان، عمر با برکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و آموزه های دینی و اسلامی سپری نمود و پس از سال ها مجاهدت، تحصیل و تعلم مجدانه به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله العظمی محقق کابلی فقیهی فرزانه، عالمی وارسته و زاهدی پارسا بود که علاوه بر الگوی اخلاقی و علمی، در کنار تدریس، تألیف، تحقیق و تربیت شاگردان توانمند، به راه اندازی و تأسیس مراکز متعدد دینی، فرهنگی، تحقیقاتی و مساجد بی شماری همت گمارد و در دوران جهاد مردم افغانستان در سطوح رهبری مبارزات مردم افغانستان قرار داشت و در کنار مبارزات سیاسی، خدمات اجتماعی و تأثیرگذاری را بر جای نهاد.

مرحوم آیت الله محقق کابلی از محضر بزرگانی همچون شیخ کاظم تبریزی، سید عبدالحسین رشتی، شیخ عباس قوچانی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی خویی(ره) در نجف اشرف، بهره جست و سال های متمادی به تبلیغ دین و تربیت شاگردانی ارزشمند در کنار مبارزات سیاسی و جهادی خود پرداخت و به عنوان مرجعی از بین شیعیان افغانستان، نماد خودآگاهی، دانش و خودباوری مردم افغانستان در حوزه علوم دینی و مرجعیت مذهبی گردید.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مراجع عظام تقلید، مردم نجیب و متدین افغانستان، حوزه های علمیه، علماء، طلاب، شاگردان، علاقه مندان و بیت معظم له تسلیت و تعزیت عرض نموده، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم فرزانه و فقید جلیل القدر رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

علی اکبر ولایتی

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها