مردم به راحتی با افزایش قیمت کتاب کنار آمدند!

مدیر مسئول انتشارات فصل پنجم درباره افزایش قیمت کاغذ و کتاب و برخورد مردم با آن اظهار نظر متفاوتی ارائه داد.

مردم به راحتی با افزایش قیمت کتاب کنار آمدند!

پرویز بیگی حبیب آبادی مدیر مسئول انتشارات فصل پنجم، در خصوص علت افزایش قیمت کتاب گفت: باتوجه به افزایش قیمتی که کاغذ در سال گذشته داشت و نسبت به کل تورمی که در کشور وجود دارد، قیمت کتاب افزایش زیادی نداشته است! افزایش قیمتی هم که در این زمینه وجود دارد، به دلیل این است که قیمت کاغذ و سایر ملزومات چاپ از جمله زینک، مقوا و کاغذ گلاسه بالا رفت. علاوه بر این ها میزان حقوق نیروی کار در صنعت نشر افزایش یافته است.

وی افزود: وقتی میزان حقوق نیروی کار در صنعت چاپ افزایش می یابد، این افزایش حقوق روی قیمت کتاب هم تاثیر می گذارد. البته افزایش قیمتی که در بازار کتاب رخ داد، نسبت به کالاهای دیگر زیاد نبود. این افزایش قیمت روی میزان استقبال مردم از کتاب هم تاثیری نگذاشت. در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد بودم که این اتفاق رخ نداد و افزایش قیمت کتاب باعث نشد مخاطبان کتاب نخرند؛ در واقع مردم به راحتی با این افزایش قیمت کنار آمدند.

مدیر مسئول انتشارات فصل پنجم با اشاره به اینکه حداقل در انتشارات فصل پنجم افزایش قیمت کتاب در میزان استقبال مردم از آن تاثیری نگذاشت، اظهار کرد: قیمت کتاب با توجه به افزایش قیمتی که در کاغذ رخ داد معقولانه بالا رفت. از سوی دیگر مردم هم در نمایشگاه کتاب اعتراضی نسبت به میزان افزایش قیمت کتاب نداشتند. الان شرایط بازار نشر نسبت به قبل بهتر است؛ دولت زینک و کاغذ را از طریق اتحادیه تعاونی آشنا در اختیار ناشران قرار می دهد. برای نخستین بار است که دولت زینک را هم در اختیار ناشر قرار می دهد.

بیگی ادامه داد: توزیع کاغذ توسط دولت سبب شده است هر روز خبری از آن افزایش قیمت کاغذ که در این یک ساله اخیر وجود داشت و قیمت آن به شدت افزایش می یافت نباشد. دولت به راحتی کاغذ را در اختیار ناشر قرار می دهد.همین امر تاثیر مثبتی روی کار ناشران گذاشته است. اگر همین روند ادامه پیدا کند و دولت زینک و کاغذ را به ناشر بدهد، طبیعی است نباید شاهد افزایش قیمت کتاب باشیم. نمی توان پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقی می افتد. باید منتظر بود و دید وضعیت نشر در آینده به چه صورت پیش می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • میرزا
    0

    با کدوم قیمت کنارنیامدند ؟! مردم به این دولت نفرین نمی کنند به بانیان و کسانی که باعث روی کارآوردن اینها شدند را هرروز نفرین خواهند کرد خدالعنت کنه کسی که اینها رو برای ملت مهندسی کردند الحمدولله ملت هم مشغول خالی کردن جییب همدیگر هستند و بهشون خوش میگذره !!

  • عامید
    0

    ملت بدبخت باهمه چیز کنار آمدن چون عرزه نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها