پتروشیمی قابل تحریم نیست/ هدف آمریکا تاثیرگذاری بر بازار ارز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تحریم محصولات پتروشیمی را غیرممکن دانست و گفت: دولت آمریکا این پیشنهاد را جهت تاثیرگذاری بر بازار ارز ایران به اجرا درآورده است.

پتروشیمی قابل تحریم نیست/ هدف آمریکا تاثیرگذاری بر بازار ارز است

محمد حسن نژاد، در خصوص تحریم شرکت‌های پتروشیمی توسط آمریکا، گفت: آمریکا از یک سو از مذاکره بی قید و شرط دم می‌زند و از سوی دیگر هلدینگ خلیج فارس را به بهانه‌های واهی تحریم می‌کند. این امر نشان دهنده خباثت آمریکا است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحریم پتروشیمی‌ها با تحریم نفت متفاوت است، افزود: خریدار و فروشنده نفت مشخص است، آنالیز دارد و قابل ردیابی می‌باشد اما آمریکا چگونه می‌خواهد به اطلاعات خرید و فروش محصولات متنوع پتروشیمی دست یابد.

نماینده مردم جلفا ادامه داد: هزاران خریدار و هزاران فروشنده محصولات پتروشیمی وجود دارد و این محصولات در یک بازار معامله نمی‌شود که قابل ردیابی باشد.

وی با تاکید بر اینکه امکان تحریم محصولات پتروشیمی وجود ندارد، تصریح کرد: ادعای آمریکا در مورد محصولات پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس یک شوی سیاسی و تبلیغاتی است که برای تأثیرگذاری در بازار ارز ایران انجام شده است. بخش خصوصی این محصولات را به بسیاری از کشورهای همسایه صادر می کندو به جای آن کالا وارد می‌کند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها