تنها یک خبرفوری دارای هویت قانونی است

در روزهای اخیر برخی سوءاستفاده‌ها از نام خبرفوری و شایعات درباره آن، فضایی مسموم را برای یک رسانه قانونی به‌وجود آورده که دارای همه مجوزهای لازم برای فعالیت در فضای مجازی است.

تنها یک خبرفوری دارای هویت قانونی است

به گزارش خبر فوری ، در روزهای اخیر برخی سوءاستفاده‌ها از نام خبر فوری و شایعات درباره آن، فضایی مسموم را برای یک رسانه قانونی که دارای همه مجوزهای لازم برای فعالیت در فضای مجازی است را به وجود آورد.

هرچند ادعاهای مطرح شده درباره خبر فوری چنان بی‌اساس و خالی از واقعیت بود که نیازی به توضیح بیشتر از آنچه در پاسخ خبر فوری منتشرشد، نیست، اما شایعه‌پردازان پیدا و پنهان، مطمئن باشند که خبرفوری با پیگیری قضایی، مانع از تکرار روش‌های غیرحرفه‌ای برای حذف یک رقیب رسانه‌ای خواهد شد.

همچنین برای ایجاد اطمینان خاطر در میلیونها مخاطب خود یادآوری این نکته را لازم می‌دانیم که خبرفوری که فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز کرده، کمتر از یکسال پس از آغاز فعالیت، مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و بنابراین تنها خبرفوری قانونی در فضای رسانه‌ای کشور است.

گرچه براساس قانون مطبوعات، فعالیت رسانه‌ای با نام مشابه رسانه‌های مجوزدار غیرقانونی است، ولی درحال حاضر بیش از ۵۰کانال تلگرامی و حتی سایت‌های بدون مجوز شناسایی شده که بدون مجوز قانونی از خلاء نظارتی موجود استفاده کرده و به فعالیت‌های عمدتا کلاهبردارانه می‌پردازند و سعی می‌کنند اعتبار خبرفوری را برای منافع خود هزینه کنند.

خبرفوری به پشتوانه مجوزهای قانونی که قابل استعلام در سامانه وزارت ارشاد است، مستندات فعالیتهای خلاف قانونی همه این رسانه‌های جعلی را جمع‌آوری کرده و امیدوار است مراجع نظارتی و قضایی به سوءاستفاده غیراخلاقی و غیرقانونی از برند ثبت‌شده خبرفوری پایان دهند.

جاعلان نام و کذابانی که با انتشار خبرهای غیرواقعی امیددارند بر اعتبار خبرفوری تاثیر منفی بگذارند مطمئن باشند که مخاطبان آگاه، دیگر اسیر پرونده‌سازی‌های سیاسی نشده و قدرت بالایی در درک و تشخیص فیک‌نیوزها و رسانه‌های سوءاستفاده‌گر دارند. آنها منتظر باشند که خبرفوری از طریق پیگیری قضایی که حق مسلم یک رسانه برای دفاع از هویت قانونی خود و ایجاد یک بستر سالم برای استفاده مخاطبان از محتوای خبری است، مانع از تداوم روند جعل و تخریب خواهد شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • منم دیگه
    0

    اون ادعایی که کانال "خبرهای فوری و مهم" مبنی بر "باز شدن پای کانال خبرفوری سبز رنگ به دادگاه مفاسد اقتصادی" به نقل از خبرگزاری تسنیم کرده بود چیه قضیه ش؟ منظورش کانال شماست؟ چندین بار این اطلاعیه رو زد و تاکید کرد اول کانال ما بوده و بعد خبرفوری سبز رنگ ایجاد شده!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها