24 ساعت پرحاشیه در وزارت و فدراسیون؛ علنی شدن جنگ پشت پرده

رفتن کی‌روش هم نتوانست روابط سرد بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را بهتر کند.

24 ساعت پرحاشیه در وزارت و فدراسیون؛ علنی شدن جنگ پشت پرده

علاقه وزارت ورزش یا سازمان تربیت بدنی سابق به دخالت در فوتبال، چیز جدیدی نیست اما در سال‌های اخیر باعث یک اختلاف پررنگ شده است. وزارت ورزش محمود گودرزی، علاقه‌ای به همکاری با کی‌روش نداشت و این موضوع اختلاف جدی بین آن‌ها و فدراسیون فوتبال ایجاد کرد. کی‌روش در دوران سلطانی‌فر هم ادعا کرد وزارت ورزش، بخاطر او حاضر به همکاری و حمایت از فدراسیون فوتبال نیست. هر چند رفتن او، تغییری در اوضاع ایجاد نکرده است. در مقطع جام ملت‌ها، وزارت ورزش مستقیما برای پرداخت پاداش ملی‌پوشان اقدام کرد و مازیار ناظمی، به عنوان سخنگو رسما از مواضع این وزارت خانه برای انتخاب سرمربی تیم ملی پرده برمی‌داشت. در ماجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها هم وزارت ورزش، حمایتی که تاج توقع داشت را از او نکرد و رئیس فدراسیون به لطف هشدارهای فیفا توانست صندلی‌اش را حفظ کند. در روزهای اخیر، قصه به اوج رسیده و دیگر نیازی به مصاحبه‌های غیر مستقیم نیست. تاج، علنا از وزارت انتقاد کرده و وزارت ورزش هم انتخاب‌های آن‌ها را زیر سوال برده است.

مهدی تاج دیروز دولت را متهم کرد که به صورت سازماندهی شده، به او حمله می‌کنند. انتقادات او مستقیما دولت و وزارت ورزش را هدف گرفت: «متأسفانه هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم فوتبال برای برخی‌ها تبدیل به یک نردبان می‌شود و بهترین فرصت هم همین‌گونه اظهارنظرها است. از برخی رسانه‌ها به خصوص روزنامه دولت انتظار داریم محل تشویش اذهان عمومی نشوند، کفایت به برنامه و دستاورد است، دستاورد فدراسیون به مراتب بهتر از برخی نهادهای دولتی بوده است. متأسفانه برخی روزنامه‌ها به خصوص روزنامه دولت باید حداقل‌ها را رعایت کند ولی تبدیل به محل دروغ و تهمت شده است. نمی‌دانم اتفاقات با وزارت ورزش هماهنگ است یا خیر. آیا این مباحث جریان‌یافته است یا نه. ولی انتظارم این است که آنها اول اعتماد کسب کنند، خود این دوستان محل سؤال هستند ولی خودشان از ما سؤال می‌کنند.»

او بعد از مطرح کردن توقعاتش از دولت برای کمک و وام مالی در شرایط تحریم، سخنگوی وزارت ورزش و حرف‌های او درباره ورود عکاسان به تمرین تیم ملی را هدف گرفت: «اگر مازیار ناظمی حرفی دارد باید بیاید به ما توضیح بدهد، نمی‌دانم ناظمی در کجای این ماجرا قرار دارد. وزارت ورزش اگر صحبتی دارد باید با ما انجام بدهد این موضوع ابلاغی نیست و ما این را می‌دانیم.»

امروز، نوبت نهادهای دولتی بود که ضد حمله‌ای به تاج و فدراسیون فوتبال بزنند. تاج در مصاحبه‌اش، از انتخاب مجیدی دفاع کرد و این انتخاب در نهایت رسمی شد. مجیدی قرار است رهبر تیم امید، برای رسیدن به المپیک باشد. این انتخاب پر حرف و حدیث، فرصت خوبی بود تا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، هم از توقع‌شان برای دخالت در این موضوع پرده بردارند و هم، از فدراسیون انتقاد کنند. ایسنا امروز خبری منتشر کرد که یک منبع آگاه در کمیته ملی المپیک، تایید می‌کرد انتخاب مجیدی بدون هماهنگی دولت بوده است: «هماهنگی و گفت‌وگو برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید بدون اطلاع و هماهنگی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام شده و متاسفانه این گفت‌وگوها مستقیماً و بدون مشورت مستقیما توسط خود فدراسیون فوتبال صورت گرفته و براین اساس مورد تایید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیست. با تمام احترامی که برای فرهاد مجیدی قائل هستیم، انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید باید با هماهنگی وزارت ورزش، و کمیته ملی المپیک انجام شود.» بلافاصله سرپرست کمیته ملی المپیک، این صحبت‌ها را تایید کرد: «بحث ما فرهاد مجیدی نیست بلکه مسیر انتخاب این مربی است. این مسیر طبق روال خودش طی نشده است. دوستان در ستاد کمیته ملی المپیک باید این انتخاب مورد تایید قرار بگیرد.»

جنگ غیر علنی وزارت ورزش و فدراسیون، در سال‌های گذشته هزینه زیادی برای تیم ملی و تیم امید داشت و علنی شدن آن، می‌تواند این هزینه‌ها را بیشتر کند. با مربیان تازه‌ای که باید آماده باشند علاوه بر حریف و امکانات، با موانع خودی هم بجنگند.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها