ژاپن تایمز: سفر آبه به تهران برای میانجیگری نیست

روزنامه ژاپن تایمز تاکید کرد که شینزو آبه به عنوان یک میانجی دیپلماتیک یا ناقل پیامی از سوی رئیس جمهور آمریکا به ایران سفر نخواهد کرد و این سفر به منظور کاهش تنش‌های موجود انجام می‌گیرد.

ژاپن تایمز: سفر آبه به تهران برای میانجیگری نیست

سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران که اولین سفر در نوع خود در چهل و یک سال گذشته است، پس از دیدار شینزو آبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مورد توجه قرار گرفت. زمان این سفر باعث شده است تا برخی این طور فکر کنند که ممکن است آبه حامل پیامی از ترامپ به تهران برای کاهش بحران توافق هسته‌ای باشد.

این در حالی است که چند روز پیش از سفر آبه، برخی دیپلمات‌های ارشد در توکیو احتمالاً برای کاهش هیجان به وجود آمده در رسانه‌ها تاکید می‌کنند که "آبه نه به عنوان یک میانجی و نه به عنوان حامل پیام به تهران سفر نمی‌کند و هیچ راهکار سریعی برای پایان بخشیدن به بحران هسته‌ای ندارد. "

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه این کشور در این باره گفت: هدفی که در اولویت قرار دارد کاهش تنش‌های و جلوگیری از وخیم‌تر شدن وضعیت موجود است. ما هیچ برنامه غیر منتظره‌ای نداریم.

این مقام ژاپنی که می‌خواست نامش فاش نشود افزود: نخست‌وزیر به عنوان میانجی یا حامل یک پیام به آن‌جا [ایران] نمی‌رود. ژاپن نماینده هیچ‌کدام از آن‌ها نیست.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در تاریخ ۲۲ خرداد برای سفری سه روزه و دیدار با مقامات عالیرتبه ایران به تهران سفر خواهد کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ايراني
    0

    سلام بايد از آقاي آبه مانند آب روي آتش زير خاكستر بوجود آمده استفاده كرد . زدن خودمون به خواب بسيار بد هست . ارمغان تورم 20ساله با تحريم 20 سال و جنگ بالاي 50% هست پس آقاي آبه لطفاً آب بريز به روي آتش جنگ و تورم جنگ تعرفه اي ترامپ . مرد تجارت از راه كار يا بيكاري و تورم يا رشد شاخص اقتصادي چين ... خوب سود مي بره پس ترامپ و چين و روسيه و متفقين يك طرف ايران هم يك طرف فقط با ميانجيگري آب ( ژاپن ) عمان ووو مي توان جلوي نقشه ترامپ گرفت . اسب زين كرده كار تمام كنه پس وارد بازي ترامپ نشيم مانند چين قبول كرد خريد نفت از ايران صفر كنه ولي چنگ تعرفها اي 25% نباشه پس ترامپ يا ادامه تحريم طوري كه به نيم قرن برسه يا جنگ مانند عراق بعضي ها فكر مي كنند خواب ديدن امريكا با بوش پسر فقط كمتر از يك ما عراق تا دندان مسلح را تسليم كردند . گويي بعضي ها هنوز فكر مي كنند صدام زنده است . تاريخ دائم در حال تكرار است چون تمام آدم ها ازپدر و مادر متولد مي شوند و همگي نوزادي دارند تا... پس تاريخ چرخ دواري است كه يا پرتو مي دهد يا ظلمات . هر كشوري تاريخ را كنار بگذارد گويي خود تيشه بر ريشه خود مي زند . تاريخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ در حال تكرار تكرار تكرار ..... دانا از تاريخ درس نادان تاريخ را رومان و كاغذ پاره براي تميز كردن شيشه مي داند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها