ماجرای جالب پستچی فقیری که صاحب کاخ شد! + تصاویر

فردیناند شول نام یک پستچی خوش سلیقه فرانسوی است که ۳۳ سال زحمت کشید تا یک کاخ متفاوت برای خود بسازد. او تمام کاخ را با سنگ‌هایی ساخت که خودش جمع آوری کرده بود.

ماجرای جالب پستچی فقیری که صاحب کاخ شد! + تصاویر

فردیناند شول در یک خانواده دهقانی ضعیف و فقیر به دنیا آمد و در سن ۱۳ سالگی از مدرسه خارج شد تا به شاگرد نانوایی تبدیل شود. پس از سال‌های کارآموزی، او به یک پستچی تبدیل شد و به طور اتفاقی جذب هنر شد. او معماری را بسیار دوست داشت و تصمیم گرفت با دست خالی یک اثر هنری خلق کند.

در آوریل ۱۸۷۹، فردیناند شول ۴۳ ساله شروع به جمع اوری سنگ‌های زیبا کرد. او هر روز در مسیر‌های طولانی دور از خانه خود تا حدود ۲۹ کیلومتر (۱۸ مایل)، می‌گشت و سنگ‌هایی را جمع می‌کرد که از دیدش زیبا بودند. به زودی شول برای جمع آوری سنگ‌ها از چرخ دستی استفاده کرد.

وی این کار را تا ۳۳ سال انجام داد و با وجود تمسخر و تمسخر اطرافیان، همچنان به جمع آوری سنگ‌ها ادامه داد. وی ۲۰ سال اول را به ساخت دیوار‌های بیرونی و مجسمه‌های بیرونی خانه اختصاص داد و سپس به مرور به زیبایی داخل خانه پرداخت. کاخ زیبا و سنگی او ترکیبی از سبک‌های مختلف معماری است که با الهام از ادیان مختلف از جمله مسیحیت و هندوئیسم ساخته شده است.

این کا با بسیاری از مجسمه‌های حیوانات از جمله هشت پا، فیل، خرس، و پرندگان و موجودات فوق العاده مانند غول‌ها انجام شد. در سال ۱۸۹۴، در حالی که هنوز بر روی دیوار‌های خارجی کار می‌کرد، دختر ۱۵ ساله اش، آلیس، درگذشت. در سال ۱۸۹۶، شول در سن ۶۰ سالگی بازنشسته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها