نجات 2 قاتل از چوبه دار در زنجان

دو قاتل که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل عمد شده‌ بودند، پرونده‌‌هایشان در دادگاه کیفری یک استان، رسیدگی و به قصاص محکوم شده بودند، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زنجان و با جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌ها بازگشتند.

نجات 2 قاتل از چوبه دار در زنجان

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: دو متهم که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل عمد شده‌ بودند، پرونده‌‌هایشان در دادگاه کیفری یک استان، رسیدگی و به قصاص محکوم شده بودند که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زنجان و با جلب رضایت اولیای دم، قاتلین پس از گذشت به ترتیب 9 و چهار سال حبس از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌ها بازگشتند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان در تشریح این دو پرونده افزود: قاتل با هویت ح- ب در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال 1390 در زنجان جوانی به قتل می‌رسد و همچنین قاتل به هویت م-ت نیز در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال 1394 در زنجان جوانی به قتل می‌رسد که پس از آن متهمین با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف و بازداشت می‌شوند و در نهایت حکم قصاص آنها صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از صدور حکم قصاص قاتلین در شعبه یک کیفری زنجان با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف زنجان و جمعی از پزشکان، خیرین و معتمدین استان طی چندین جلسه با خانواده‌های مقتولین و در ماه مبارک رمضان 98 تلاش‌ها نتیجه داد و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتلین را مورد عفو و بخشش قرار دادند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان در پایان ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های انجام شده برای این امر خداپسندانه اعضا و سایر عزیزان که منجر به نجات دو نفر از چوبه دار شدند بر پیگیری و جلب رضایت شوراهای حل اختلاف در سایر پرونده‌ها تأکید کرد.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها