سخنگوی وزارت خارجه: ما اقدام ملموسی از سوی اروپا در رابطه با برجام ندیدیم/ به اجرای ایندکس امید نبسته‌ایم/ من از لفظ میانجی‌گری برای سفر آبه به تهران استفاده نمی‌کنم

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه اظهارداشت: در رابطه با حفظ برجام ما اقدام عملی و ملموسی ندیدیم ولی امیدواریم طرف غربی در این راستا وارد عمل شود وگرنه ما گام دوم را عملیاتی خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه: ما اقدام ملموسی از سوی اروپا در رابطه با برجام ندیدیم/ به اجرای ایندکس امید نبسته‌ایم/ من از لفظ میانجی‌گری برای سفر آبه به تهران استفاده نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی ایران برای اروپا اقدامی از سوی طرف مقابل صورت گرفته است اظهار کرد: ما اقدام عملی و ملموسی ندیدیم، ولی امیدواریم طرف غربی در این راستا وارد عمل شود وگرنه ما گام دوم را عملیاتی خواهیم کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است حاشیه‌پردازی و‌ پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در مقطع فعلی راهکار مهمی نیست و انتظار ما چیزی جز اجرای برجام نیست.
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت: درخواستی از روسیه برای خرید اس 400 نداشته ایم.
سید عباس موسوی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد رد درخواست ایران از سوی روسیه برای خرید سامانه موشکی اس 400 گفت: ما درخواستی از روسیه در این ارتباط نداشته‌ایم و نیازی به آن نداریم و دانشمندان خودمان سامانه‌های زیادی را طراحی کرده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه درباره اینکه وزیرخارجه آلمان در راستای تحقق پیش وعده‌ها کشورهای اروپایی به ایران سفر کرده است تاکید کرد: رویکرد اروپایی تا به امروز برای ما راضی کننده نبوده است و تعهداتی را که تا به امروز انجام ندادند ما به حساب عدم موفقیت آنها دانستیم و خیلی هم به اجرای ایندکس امید نبسته‌ایم.
موسوی افزود: در حال حاضر رئیس ایندکس همراه وزیرخارجه آلمان به تهران آماده است و قرار است با مقامات ما دیدار کند.
وی در پاسخ به تبادل جاسوس آمریکایی-لبنانی با زندانیان ایرانی گفت: درباره این موضوع مقامات امنیتی باید صحبت کنند.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره سفر شینزو آبه به ایران و میانجیگیری این کشور بین ایران و آمریکا اظهار کرد: این سفر بسیار مهم است و در کنار امضای تفاهم‌نامه‌ها بدون شک ما درباره مسائل و تنش‌های بین‌المللی در این دیدار صحبت خواهیم کرد ولی بنده از لفظ میانجیگری استفاده نمی‌کنم.
موسوی درباره اظهارنظرهای متوالی ترامپ علیه ایران گفت: آنچه در شراط فعلی برای ایران مهم است مبنایی به نام برجام است و به اظهارات مقامات آمریکایی کاری نداریم و در حال حاضر مشکل دنیا با ما به بحث هسته‌ای ارتباط ندارد از این رو مشکل اصلی آمریکایی‌ها برای ایران در راستا نیست و به اعتقاد ما اینها به دنبال فشار هستند نه مذاکره لذا خواسته ما از طرف‌های باقیمانده در برجام این است که جلوی تروریسیم اقتصادی علیه ایران را بگیرند نه اینکه خودشان منشا مشکل باشند.
وی درباره وضعیت اسدی از اساتید زندانی ایران در آمریکا گفت: وکلای مجربی برای این پرونده در نظر گرفته و کارهای خوبی در این راستا صورت گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره مباحث مطرح شده برای عضویت دائم ایران در اجلاس شانگهای اظهار کرد: بحث عضویت دائم ایران مطرح بود اما نیازمند یکسری اقدامات فنی خواهد بود.
موسوی پیرامون اینکه وزیرخارجه آلمان قرار است نگرانی اروپا از برنامه موشکی ایران را به مقامات کشورمان ابلاغ کند تصریح کرد: این نگرانی بیخود است و این کشورها در موقعیتی نیستند که درباره مسائل غیربرجامی صحبت کنند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی است که در مسائل بین المللی صدای واحدی دارد از این رو اعلام مواضع کشورمان از سوی وزارت خارجه نظر نظام است.
سخنگوی وزارت خارجه درباره توقف صدور ویزا برای ایرانیان از سوی پرتغال تاکید کرد: این روند به دلیل حادثه تیراندازی برای یکی از کارمندان رخ داده و بنده از آخرین تحولات خبر نداریم.
موسوی درباره مذاکرات ایران و طالبان گفت: همسایگان همیشه جز اولویت‌های ایران بودند از این رو مشکلات فعلی به دلیل حضور و دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای در امور افغانستان است.
وی با تقدیر از مواضع روسیه و چین در تعامل با ایران اظهار کرد: ابتکارات خیلی خوبی به صورت دو و چند جانبه میان ایران و روسیه شکل گرفته است اما این روند بدون شک ناکافی است.
سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات وزیر خارجه قطر پیرامون میانجیگری بین ایران و آمریکا تصریح کرد: به طورحتم این کشورها به دلیل افزایش تنش در منطقه نگرانی‌هایی دارند اما بنده میانجیگری را تایید نمی‌کنم و معتقدم باید اقدامات اساسی برای حل معضل منطقه صورت بگیرد.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یلدا
    0

    حرفهای تکراری ، پوچ ،و گوش آزار کاش حقوق این مفت خورها که کاری بجز حرافی ندارند را خرج اشتغال چهار تا جوان بیکار میکردند تا الان شاهد همچین وضعیت وخیمی نباشیم

  • بهروز
    0

    چه عجب بلاخره یک سخنگوی مقتدر و حاضرجواب برای دستگاه خارجه انتخاب کردند که سخنانشان باعث غرور هر ایرانی میشه...اگر از روز اول دیپلماسی خارجی ما به جای التماس ، خواهش و لبخند ..قاطعانه جواب عمال خارجی و طمعکاران غربی را اینگونه میداد حال و روز بهتری از الان داشتیم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها