زندگی شهیدی که در روز وفات حضرت زینب (س) شهید شد

کتاب «آخر شهید می شوی» زندگینامه شهید صادق عدالت اکبری به قلم حسین شرفخانلو نوشته شده است.

زندگی شهیدی که در روز وفات حضرت زینب (س) شهید شد

کتاب «آخر شهید می شوی» زندگینامه شهید صادق عدالت اکبری به قلم حسین شرفخانلو نوشته شده و توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

شهید صادق عدالت اکبری در تاریخ ۱۳۶۷/۲/۲ متولد و در تاریخ ۱۳۹۵/۲/۴ در دلامه سوریه و در روز وفات حضرت زینب (س) به درجه رفیع ۸ شهادت نائل گشت. کتاب «آخر شهید می‌شوی» در سال ۱۳۹۷ و در ۲۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۴۵۰۰ تومان به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از مقدمه نویسنده کتاب آمده است: فکر نوشتن درباره صادق روزی به سرم افتاد که رفته بودم تبریز برای رونمایی کتاب «شبیه خودش» در پاتوق کتاب فیروزه. تابستان سال ۹۵ بود و دو سه ماه بیشتر از شهادت صادق نمی‌گذشت. مجلس برای رونمایی کتاب شهید حامد جوانی بود و نمی‌دانم چرا حرف سمت شهید صادق عدالت اکبری رفت. پدر حامد که رفت پشت تریبون، باز حرف صادق پیش آمد. می‌گفت صادق دو روز قبل شهادتش، زنگ زده بود از ادلب سوریه که روز پدر را عوض حامد بهش تبریک بگوید، گفته بود: «این جا پیش حامدم» ... «خیلی زود برمی گردم...» و پدر حامد مانده بود که ادلب کجا و لاذقیه - محل شهادت حامد- کجا... و چند روز بعد وقتی خبر شهادت صادق توی شهر پیچید، هر دو جمله معنی شده بود؛ هم «پیش حامد بودن» و هم «زود برگشتنش...»

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: صادق عاشق پرنده‌های زینتی و گل و گیاه بود. توی طبقه خودش، یک جایی درست کرده بود که کاکتوس‌ها و گل و گیاهش را آن جا نگه می‌داشت و قناری و سهره هایش را. صالح که ازدواج کرد، نوبتی هم که بود نوبت صادق بود و باید برایش آستین بالا می‌زدیم. خیلی‌ها دوست داشتن صادق دامادشان باشد. مستقیم و غیر مستقیم حرفش را جلوی من یا پدرش پیش می‌کشیدند. حس خوبی به این پیشنهاد‌ها نداشتم. دوست داشتم صادق خودش همسرش را انتخاب کند. صادق هم که اصلا توی باغ این ماجرا‌ها نبود. صبح تا عصر پادگان بود و عصر تا شب هم سر تمرین راگبی و والیبال یا توی استخر یا میدان اسب سواری. شب هم خسته کوفته می‌رسید خانه و شام خورده و نخورده روی کاناپه خوابش می‌گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها