گزارش خبرفوری از انتخابات هیئت رئیسه مجلس در سال پایانی؛

ابقای مجدد بسیاری از روسای کمیسیون‌ها/ دست بالاتر فراکسیون ولایی در هیات رییسه کمیسیون‌ها/ انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی و آموزش و امنیت ملی به تعویق افتاد

انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس عصر امروز برگزار شد.

ابقای مجدد بسیاری از روسای کمیسیون‌ها/ دست بالاتر فراکسیون ولایی در هیات رییسه کمیسیون‌ها/ انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی و آموزش و امنیت ملی به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی عصر امروز برگزار شد و در بسیاری از کمیسیون‌های مجلس تغییر و تحول آنچنانی صورت نگرفت به گونه‌ای که ترکیب بیشتر کمیسیون‌ها به همان شکل قبلی باقی ماند.

تاجگردون باز هم در بودجه ابقا شد

در نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ترکیب هیات رئیسه این کمیسیون انتخاب و غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت برای چهارمین سال و با اکثریت آرا ریاست کمیسیون را بر عهده گرفت.

همچنین جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و هادی قوامی نماینده مردم اسفراین به ترتیب نایب اول و نایب دوم این کمیسیون شدند.

با رای اعضای کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز مسئولیت سخنگویی را بر عهده گرفت.

براساس این گزارش علی قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه و محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه به ترتیب به عنوان دبیر اول و دبیر دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات انتخاب شدند.

ریاست کمیسیون صنایع به اکبریان رسید

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست امروز اعضای هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم کمیسیون خود را پس از رای‌گیری انتخاب کردند.

براین اساس عزیز اکبریان به‌عنوان رئیس انتخاب شد و فریدون احمدی و رضا علیزاده به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم شدند. همچنین عبدالله رضیان و سیدجواد حسینی کیا به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

سعید باستانی نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی شد

در انتخابات کمیسیون انرژی فریدون حسنوند به عنوان رییس کمیسیون انرژی تعیین، همچنین امیری خامکانی و عدل هاشمی پور به‌عنوان نواب اول و دوم رییس تعیین شدند.

براساس این گزارش در این انتخابات عبدالحمید خدری و کوروش کرم پور به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انرژی انتخاب شدند، همچنین سکنیه الماسی به‌عنوان سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، انتخاب شد.

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه امروز کمیسیون برگزار شد.

ابقای مجدد کولیوند بر ریاست کمیسیون شوراها

بر این اساس محمدجواد کولیوند مجددا به عنوان رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی ابقا شد.

همچنین بیت الله عبداللهی و سیدحمیدرضا کاظمی نیز به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم این کمیسیون برگزیده شدند.

پروانه مافی و سهراب گیلانی نیز توانستند با کسب اکثریت آرا از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون برای اجلاسیه چهارم مجلس انتخاب شوند، همچنین اصغر سلیمی به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی شد

در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه چهارم دوره دهم مجلس برگزار شد.

در این نشست ترکیب اعضای هیأت رئیسه کمیسیون مشخص شد. احمدعلی کیخا به عنوان رئیس، عباس پاپی‌زاده بالنگان نایب رئیس اول، رضا کریمی به عنوان نایب رئیس دوم، علی محمد شاعری دبیر اول و شمس‌الله شریعت‌نژاد به عنوان دبیر دوم و همچنین علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

رضایی برای چهارمین سال رئیس کمیسیون عمران شد

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در نشست عصر امروز کمیسیون عمران به اتفاق آرا به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

رضایی برای چهارمین سال متوالی به عنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

انتخابات هئیت رئیسه اجتماعی و آموزش هفته آینده برگزار می‌شود

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی و آموزش مجلس در جلسه امروز برگزار نشد.

اعضای کمیسیون توافق کردند تا با توجه به اینکه مجلس دو هفته تعطیل بوده، انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون در جلسه هفته آینده برگزار شود تا بررسی‌های لازم را داشته باشند.

کاتب در ریاست کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ماندنی شد

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم در جلسه امروز کمیسیون برگزار شد.

بر این اساس غلامرضا کاتب مجدداً به عنوان رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی ابقا شد.

مازنی ریاست کمیسیون فرهنگی را از دست داد

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست امروز خود جمشید جعفرپور را به عنوان رئیس این کمیسیون در اجلاسیه چهارم مجلس انتخاب کردند.

همچنین حجت‌الاسلام احمد سالک و حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نیز به عنوان نواب اول و دوم رئیس در کمیسیون فرهنگی از سوی اعضا انتخاب شدند.

انتخابات کمیسیون امنیت ملی برگزار نشد

نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست،‌ اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طرح نقطه نظرات خود پرداختند و از تحرکات و ابتکارات دستگاه دیپلماسی در روابط با کشورهای منطقه استقبال و از این سیاست اعلام حمایت کردند.

به همین دلیل انتخابات اعضای هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که قرار بود امروز یکشنبه (19 خرداد ماه) برگزار شود، به جلسات دیگر این کمیسیون موکول شد.

بر اساس این گزارش غلامرضا تاجگردون ریاست کمیسیون برنامه و بودجه عضو فراکسیون امید می باشد و جهانبخش محبی نیا و هادی قوامی نواب رییس اول و دوم از فراکسیون ولایی میباشند.علی قربانی دبیر اول از فراکسیون امید و محسن بیگلری دبیر دوم از فراکسیون ولایی انتخاب شدند.

همچنین اکبریان رییس کمیسیون صنایع و معادن از فراکسیون ولایی فریدون احمدی و رضا علیزاده نواب اول و دوم از فراکسیون ولایی ، عبدالله رضیان و سیدجواد حسینی کیا به عنوان دبیران اول و دوم از فراکسیون ولایی هستند.

در انتخابات کمیسیون انرژی فریدون حسنوند به عنوان رییس کمیسیون از فراکسیون ولایت و امیری خامکانی و عدل هاشمی پور به‌عنوان نواب اول و دوم رییس نیز از فراکسیون ولایت انتخاب شدند . عبدالحمید خدری ار فراکسیون امید به عنوان دبیر اول و کوروش کرم پور به عنوان دبیر دوم نیزاز فراکسیون امید انتخاب شدند.

بر این اساس محمدجواد کولیوند مجددا به عنوان رئیس کمیسیون امور داخلی کشور از فراکسیون ولایی انتخاب شد .

احمدعلی کیخا به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی از فراکسیون ولایت، عباس پاپی‌زاده بالنگان به عنوان نایب رئیس اول از فراکسیون ولایت و رضا کریمی به عنوان نایب رئیس دوم از فراکسیون امید انتخاب شدند. همچین علی محمد شاعری از فراکسیون امید به عنوان دبیر اول و شمس‌الله شریعت‌نژاد به عنوان دبیر دوم نیز از فراکسیون امید انتخاب شدند. علی ابراهیمی نیز به عنوان سخنگو این کمیسیون از فاراکیبون امید انتخاب شدند.

محمدرضا رضایی به عنوان رییس کمیسیون عمران از فراکسیون ولایی انتخاب شد .

همچنین جمشید جعفرپور را به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی از فراکسیون ولایی انتخاب شد و همچنین حجت‌الاسلام احمد سالک و حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نیز از فرکسیون ولایی به عنوان نواب رییس اول و دوم این کمیسون انتخاب شدند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها