مروری بر وعده‌های وزیر جوان دولت/ شما نظر بدهید؛ آذری جهرمی به وعده‌هایش عمل کرده است؟

جهرمی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که لیست شرکتهایی که به آنها ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه تخصیص یافته است، با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، منتشر خواهد کرد تا مردم آنها را بشناسند.

مروری بر وعده‌های وزیر جوان دولت/ شما نظر بدهید؛ آذری جهرمی به وعده‌هایش عمل کرده است؟

به گزارش خبر فوری ، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات بدون شک یکی از فعال‌ترین وزاری دولت است. او در شبکه‌های مجازی فعالیت بسیاری دارد و هر از چندگاهی از طریق توییتر و اینستاگرام با کاربران ارتباط برقرار می‌کند.

جهرمی به خصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی وعده‌های بسیاری را به مردم داده و گزارشهایی را از عملکردش ارائه می‌دهد. وعده های او هم شامل مسائل بسیار وسیعی است. از کاهش تعرفه اینترنت و رفع مشکلات سیل زدگان گرفته تا حتی رفع مشکل مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط اسپانسر.

اتفاق مهم اما این بود که روز شنبه جهرمی فایل صوتی مکالمه تلفنی خودش را منتشر کرد. فایلی در آن، جهرمی به طور ناشناس با پشتیبانی مخابراتی (۲۰۲۰) در مورد قطعی اینترنت تماس گرفته و این پاسخ را دریافت کرده بود که اینترنتش وصل است.

جهرمی در حساب کاربری خود در فضای مجازی درخصوص اقدام عملی‌اش برای پیگیری نحوه ارائه خدمت شرکت‌ها گفت که تنها دو هفته به سازمان تنظیم مقررات و سرویس‌دهندگان فرصت می‌دهد تا پاسخگو نبودن شرکتهای اینترنتی را اصلاح کنند.

اقدام جالب جهرمی بهانه‌ای شد تا مروری بر وعده‌های مختلف این وزیر جوان در طول بیش از 2 سال وزارتش داشته باشیم. در این گزارش مهم‌ترین وعده‌های آذری جهرمی را بدون اشاره به عملی شدن یا نشدن آنها، ذکر می‌کنیم.

برخی از مهم‌ترین وعده‌های وزیر جوان دولت که آنها را از طریق شبکه‌های مجازی و یا مصاحبه با خبرگزاری‌های مختلف اعلام کرده است، بدین شرح می‌باشند:

کاهش قیمت تلفن همراه(خرداد 1397)

محمد جواد آذری جهرمی در اوج گرانی و افزایش قیمت تلفنهای همراه در سال 97، در گفت و گو با خبرنگاران در اصفهان گفته بود که بالا رفتن نرخ ارز و جمع شدن گوشی های تلفن همراه در گمرک و انبارهای توقیف شده از جمله دلایل گرانی این کالاست و با رفع انحصار از واردات و وارد بازار شدن گوشی های موجود در گمرک و انبارهای توقیف شده، قیمت گوشی ها در بازار کاهش خواهد یافت.

افشا کردن نام شرکت‌های وارد کنندهٔ گوشی موبایل(تیر 1397)

جهرمی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که لیست شرکتهایی را که به آنها ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه تخصیص یافته است، با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، منتشر خواهد کرد تا مردم آنها را بشناسند.

اینترنت 5G در راه است(بهمن 1397)

آذری جهرمی که پیش‌تر در اینستاگرام خود با هشتگ #گزارش_به_مردم از راه اندازی زیرساخت اینترنت 5G در شهرها و شهرستان‌ها سخن گفته بود، طی یک توئیت از همگانی شدن این تکنولوژی در سال 98 خبر داده بود.

متن توئیت محمد جواد آذری جهرمی بدین قرار است: "پیش به سوی 5G... هدفی است که در کنار توسعه IOT برای سال 98 در نظر داریم. هم‌اکنون، تمامی شهرها و بیش‌از 66% روستاهای دارای پوشش 3G و 4G هستند که در سال آینده باوجود مانع بودن تحریم‌ها، تلاش بیشتری برای گسترش دسترسی همگانی انجام خواهیم داد. نسل جدید ارتباطات منتظر ماست! "

توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی(چند مقطع از جمله اردیبهشت 1398)

جهرمی در چند مقطع گفته بود که ‏تاکنون وزارت ارتباطات از انواع شیوه‌های فنی برای توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بهره گرفته است. وی در توئیتی اعلام کرد: "هزاران سیم‌کارت ارسال کننده در روز به حدود ۴۰۰ سیم‌کارت رسیده‌اند. خواستم برخورد جدی‌تر شود."
جهرمی همچنین هشدار داده بود که شرکت‌ها و افراد ارسال کننده پیامک را شناسایی و ضمن پیگیری قضایی همزمان به مردم نیز معرفی خواهد کرد.

ایجاد 100 هزار شغل (مرداد 1397)

آذری‌جهرمی در جلسه رای اعتماد خود در مرداد 96 با وعده ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شکل گیری سالی 100 هزار شغل در حوزه IT گفته بود:‌ "از 900 هزار شغل، قرار است سالی 100 هزار شغل در این حوزه ایجاد شود. البته رئیس جمهور فرمایش داشتند که انتظار 300 هزار شغل در سال در این حوزه دارند."

کاهش قیمت اینترنت( آبان 1396)

جهرمی در صفحه اینستاگرام خود درباره طرح تعرفه جدید اینترنت ثابت (ADSL ) توضیح داد: "در قیاس با تعرفه قبلی، حداقل حدود 30 درصد کاهش هزینه اینترنت با اجرای این طرح برای کاربران پیش بینی می‌شود."

جهرمی خطاب به کاربران گفته بود: "اطمینان داشته باشید که حتی با وجود مفهوم «مصرف منصفانه» بیش از 80 درصد کاربران دیگر نیازی به خرید حجم یا پرداخت هزینه اضافه نخواهند داشت."

تغییر سیاست فیلترینگ (مرداد و شهریور 1396)

آذری‌جهرمی در ابتدای شروع به کار خود در وزارت ارتباطات از بهبود بخشیدن به وضعیت فیلترینگ در کشور سخن گفته و وعده داده بود که فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر را برمی‌دارد.

وزیر جوان در مورد فیلترینگ در تاریخ 6 شهریور 1396 در یک برنامه تلویزیونی گفت: "نمی‌توانیم مردم را نیز از سرویس‌های مجازی محروم کنیم اما در تلاشیم که موضوعات غیراخلاقی را ببندیم."

وعده‌های وزیر در جوان در سال جدید

آذری جهرمی در سال 98 هم چند وعده مهم داده است. راه اندازی پارک فناوری اقتصاد دیجیتال در 10 استان، افزایش ساخت و تجهیز ماهواره‌های کاربردی، فراگیر شدن اینترنت نسل 3 و 4 در تمام روستاها، تجهیز مسیرهای ریلی راه آهن به نسل چهارم موبایل و تجهیز برخی نقاط کشور به اینترنت نسل پنجم همگی از وعده‌هایی هستند که وزیر جوان دولت از آغاز سال 1398 تا کنون داده است.

اکنون نظر شما چیست؟ به نظر شما آذری جهرمی به کدام یک از وعده‌های فوق الذکر عمل کرده و یا در سال جاری عمل خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    بدون شک آقای جهرمی وزیر بسیار خوبی است چون مدرکش کارش مرتبط با شغلش هست وکارهای بسیار خوبی هم انجام داده اما بیشتر ازاین نمیگذارند کارهای دیگری انجام بدهد یعنی اختیار ندارد اگر همه کارهی مرتبط باایشان را بعهده ی خودش میگذاشتن خیلی بیشتر میتونه کار انجام بده ولی درزمینه پیامکهای تبلیغاتی باید عرض کنم خیلی کمتر شده ولی نیاز به تلاش بیشتری داره بنده به نوبه خودم ازایشان تشکر میکنم انشااله وزیران جوان وکارآمد جای وزرای پیر وناتوان را بگیرند 40ساله ازخودشون سر کاره هم گرگ شدند وهم راه دله دزدی وثروت اندوزی را یاد گرفتن

    نظرات شما -
    • نجفی
      0

      موافقم

    • ایران من
      0

      اتفاقا بزرگترین مشکل ایشان عدم سواد و دانش و تخصص لازم است. عدم تسلط بر حوزه مسئولیتش را متخصصان ict به خوبی متوجه میشوند

  • اکبر
    0

    فقط اینو میدونم آذری با اجرای ناگهانی طرح کارشناسی نشده ریجستری یک شبه قیمت مبایل را چهار برابر کرد جیب خودشان را پر پول و ملت را بدبخت بودند بدبخت تر کرد

    نظرات شما -
    • نجفی
      0

      کارشناسی نشده؟؟؟ چرا چیزی را که اطلاع ندارید عنوان می کنید؟ توصیه می کنم راجع به پیشینه و کم و کیف رجیستری وسایل ارتباطی و علت انجام آن مطالعه کنید.

  • بهنام
    0

    شما در این چند سال ببینید کدام وزیر ویا حتی رئیس جمهور به وعده هایش عمل کرده . هر چه به جلو رفتیم دروغگوتر و رانت زیاد شده

  • اطلس
    0

    اين مرد جوان مسعول ومعتقد وكاردان باعث افتخار هر ايراني تا جايي كه در تولنش بوده كار انجام داده هزاران درود براين مرد بزگ

    نظرات شما -
    • علی اکبر گنجی
      0

      چرت نگو چیکار کرده مثلا

  • خواننده
    0

    هیچ موفقیتی نداشته. فقط آوردنش که 1400 کاندیدای ریاست جمهوری از طرف راستی ها باشد. مگه ندیدید که اخیرا از «رئیس جمهور جوان و حزب الهی» گفتند. خدا رحم کند باز هم میخواهند بصیرت بصیرت راه بیندازند مثل 88

  • علی اکبر گنجی
    0

    خدا لعنتش کنه اینو دولت روحانی میخوان ملت رو به زانو دربیارن

  • سینا
    0

    خیر دروغه. توی پژوهشگاه وزارتخونه تمام نیروهای جوان همکار پروژه رو تعدیل کردن و با همه قطع همکاری کردن. اکثر صحبتهایی که نوشته شده انجام نشده و نخواهد شد.

  • سید
    0

    بس است این همه خیال پردازی همه کار این دولت دروغ و فریب بیش نیست کدام وعده اش عملی شده. قسم جلاله خورده بود مشکلات را حل کند چی شد.این و زیرش هم مثل خودش. یک سازی دارن میزنند که صداش چند سالی دیگه در میاد.البته الان هم صداش میاد.

  • سجاد مرادی الوار
    0

    دولت امید=دولت نوید ۱۰۰هزار شغل که چیزی نیست..!!!رئیس جمهورش گفته بود چندین میلیون شغل...جوونه روش نشده بیشتر از ۱۰۰هزار شغل بگه ..آخییی بچمون گناه داره

  • محسن
    0

    این وعده هاشم عین قضیه فیلتر تلگرام سره کاریه تو قضیه فیلتر تلگرام هرکی که رسید توپ را انداخت تو زمین اون یکی وتقصیر را انداخت گردن دیگری اخرشم دیدیم همشون باهم اتفاق نظر داشتن و فقط ملتا گذاشتن سره کار

  • رضا خزایی
    0

    همه رئسای دولت آقای روحانی دروغگواند .

  • محسن
    0

    اینم داره به ریاست جمهوری خودشو اماده میکنه

  • بهنام محمدی
    0

    آقای وزیر از دروغگوترین اعضای کابینه رئیس دروغگویشان هستند ایشان بیشتر از یساله قول هفتگی ارزان شدن گوشیهای تلفن همراه رو میدن از وقتی ایشان تشریف آوردن سرعت اینترنت هم خیلی پایین اومده و با رجیستری کردن گوشی باعث شدند چندبرابر افزایش قیمت داشته باشه و پول مفت رو به جیب دلالان واریز کردن

  • زهرا
    0

    تا جایی که من دنبال کرده ام روی مسائل جالبی تاکید می کند و مقابل برخی رانتها می ایستد. . و جالب اینکه با وجود این همه تهدیداتی که می شود ، مقداری هم موفق بوده است. همین طرح رجیستری را اگر بتواند کامل کند ، ایول دارد.

  • علی اغتفاری
    0

    وزرا از خود اختیاری ندارد این هم مثل بقیه وزرا کدام یک از وزرا برای مردم قدمی برداشتن؟ اصلا مگر می توانند کاری به نفع مردم انجام دهند؟

  • من
    0

    آذری جهرمی یک شومن است و فقط میخواد خودش رو نشون بده, البته کسی هم بش توجهی نمیکنه

  • علی رضا
    0

    چندی پیش نیز ایشان ازاجرای سند خفت بار ۲۰۳۰ سخن گفته بودند . درمجموع کاردراین دولت مدیر را خالی بندمیکند

  • عبدالله
    0

    لطفاسرخرمن بیاین تابه وعده ها عمل بشه!!!!سرخرمن معمولا من خرمیشم وپیگیرمطالبات نمیشم,به همین دلیل میگن وعده سرخرمن!!!

  • راد
    0

    جهرمی مثل ترامپ خیلی تلاش می‌کنه هر روز رسانه ها ازش حرف بزنند شما که یک شومن را جدی نمیگیرد؟

  • ممدو
    0

    کسی که کلش بو قرمه سبزی میده. از این قول ها زیاد میده . شاید هم سودای ریاست جمهوری در سر داره

  • هموطن
    0

    سلام، برای این که عملکرد ایشان را در این دو سال ارزیابی کنیم، باید شاخصهایی را در نظر بگیریم. حلقه موثر و اجرایی ایشان، از جمله معاونان و روسای دستگاههای تابعه، نشان می دهد اکثرا از نیروهای وزارت اطلاعات هستند که جوان و بدون تجربه هستند. متاسفانه آنها بدون سابقه کار، یک شبه معاون وزیر و مدیرعامل شده اند. مثلا مدیرعامل مهمترین شرکت دولتی بخش کارشناس بود که یک شبه معاون وزیر و مدیرعامل شد. مدیرعامل یک شرکت مهم نیز اصلا کارمند دولت نبود که قرارداد با او بستند و مدیرعامل شد. اکثر پستهای مهم مدیریتی به همین منوال بین دوستان بی تجربه و پر ادعای ایشان تقسیم شد. در این دو سال کار واقعی انجام نشده و این گروه فقط به دنبال تبلیغ و شوآف هستند. این گروه به عنوان نماینده حزب اعتدال و توسعه و احتمالا بخشی از اصولگرایان به بهانه جوانگرایی و رویکرد فناورانه و انجام کارهای به ظاهر مردم پسند به دنبال ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند. اگر این مطلب نبود که کار در یک وزارتخانه نیازی به این همه تبلیغ و اظهار نظر در سایر امور مانند سیل، دریاچه ارومیه، توئیتبازی ... ندارد. یاد صحبتهای آقای پورمختار در مخالفت با وزارات ایشان در مجلس افتادم. مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو

  • بهنام
    0

    جالب بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها