درخت شگفت انگیزی که ریشه هایش بین زمین و هواست!!

درخت kalaloch یا درخت زندگی یکی از معروف ترین و عجیب ترین درختان جهان است که ریشه آن بیرون از خاک رشد می کند.

درخت شگفت انگیزی که ریشه هایش بین زمین و هواست!!

واشنگتن ایالت شناخته شده ای است که به شگفتی های طبیعت معروف است. یکی از این شگفتی ها درخت kalaloch یا همان درخت زندگی است، که در کنار ساحل اقیانوس آرام، در پارک ملی المپیک قرار دارد ؛ درخت زندگی، یکی از معروف ترین درختان جهان است.

درخت زندگی به این دلیل نامگذاری شده است که به نظر می رسد به نحوی معجزه آسا به زندگی ادامه می دهد و با توجه به شرایطش، باید تا به حال مرده باشد، چون ریشه اش بیرون از خاک رشد کرده است.

درخت بر روی صخره و در نزدیکی غار واقع شده است، که در طول سال ها تحت تاثیر فرسایش قرار گرفته است و هیچ درختی مانند آن نیست. فقط یک ریشه درخت را به زمین متصل می کند و اکثر ریشه ها بیرون از درخت قرار دارند.

اما درخت هنوز قادر به زندگی و رشد است، حتی اگر بدون ریشه باشد ؛ با اینکه خاکی برای حمایت از رشد آن وجود ندارد، اما مردم می بینند که چگونه در برابر طوفان شدید ساحلی مقاومت می کند و چنانچه در این بخش از سرگرمی نمناک می خوانید وجود این درخت بر خلاف قوانین علم و زیست شناسی است.

سخت است باور کنیم که قدرت جادویی در کار نیست. این درخت خاص، دارای یک نام رسمی نیست حتی اگر یک صنوبر سیتکا باشد، بزرگترین نوع صنوبر است.

صنوبر سیتکا در ساحل غربی رایج و فراوان است و نام آن از جامعه سیتکا در آلاسکا مشتق شده است. این درخت با ارتفاع گسترده و بلند نیز با نام های دیگر مانند درخت kalaloch و درخت فراری شناخته شده است.

در زیر درخت فروریخته، یک فضای توخالی مناسب به نام غار ریشه درخت است، زیرا سقف آن به طور کامل از ریشه ساخته شده است. گفته می شود که این غار بدلیل یک جریان کوچک به اقیانوس تشکیل شده است.

این جریان کوچک به آرامی شکل گرفته است. اما مطمئنا خاک در زیر درخت است. گزارش شده است که بازدید کنندگان هرساله انتظار دارند که درخت در نهایت سقوط کند و از بین برود.

یک زن و شوهر گزارش کردند که 17 سال است به دیدن این درخت می روند و هر بار با دیدن آن شگفت زده می شوند، که توانسته در همان موقعیت سخت و مشکوک باقی بماند.

این یک رمز و راز است که واقعا ارزش دیدن دارد تا شخصا آن را تماشا و تجربه کنید. علاوه بر این جاذبه kalaloch, دارای کابین های دنج، سواحل زرق و برق دار، قله های زیبا و غذای می باشد و در این باره معروف و مشهور است.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها