حقایق جالب از ارمنستان که نمی دانستید + تصاویر

ارمنستان یکی از کشورهای بزرگ و کوهستانی جهان است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و در این کشور حقایق جالبی وجود دارد که با شنیدشان شگفت زده خواهید شد.

حقایق جالب از ارمنستان که نمی دانستید + تصاویر

کشور ارمنستان یکی از کشورهای کوهستانی واقع در شمال ایران است که با نام رسمی " جمهوری ارمنستان " در جهان شناخته شده است که بنابر آب و هوای مطلوبی که دارد، سالانه گردشگران و توریست های متعددی را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند و از این رو می توان به میزان اشتغال زایی و کارهای مختلفی که مردم این کشور می توانند برای درآمدزایی انجام دهند، اشاره نمود.


با این حال کشور ارمنستان طبق اخرین گزارشات انجام شده، دارای حدودا 2.98 میلیون نفر جمعیت همراه با مساحت 29743 کیلومتر مربع است که در پشت این کشور نسبتا متوسط حقایقی پنهان شده اند که شاید هیچ یکی از ما با آنها آشنا نباشیم. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک شما را با برخی از حقایق جالب و شنیدنی کشور ارمنستان اشنا سازیم. همراه ما باشید.

1- شطرنج، درس اجباری در مدارس ارمنستان!

کشور ارمنستان یکی از کشورهای بزرگ جهان است که به بازی شطرنج اهمیت بسیار زیادی می دهد و به همین دلیل جالب است بدانید که یکی از واحدهایی که هر دانش آموز می بایست در طول تحصیل خود آنرا بگذراند و حتی برای آن نیز می بایست امتحان دهد، شطرنج می باشد که کمی عجیب است.

با این حال تصویری که مشاهده می کنید، متعلق به خانه شطرنج مشهور تیگران واقع در پتروسیان ایروان می باشد که سالانه بزرگترین مسابقات شطرنج در سطح بین الملل در این ساختمان برگزار می شود.

2- ارمنستان، اولین کشور مسیحی جهان!

97 درصد جمعیت کشور ارمنستان در امروز کشور ارمنستان مسیحی هستند و ارمنستان یکی زیباترین کلیساهای جهان را دارا می باشد که در ادامه با زیباترین کلیسای این کشور آشنا خواهید شد.

3- ارمنستان، یکی از کشورهای تک قومی جهان!

جالب است بدانید که حدودا 97% مردم ارمنستان، ارامنه هستند و درصد ناچیز باقیمانده از قوم های مختلف یزیدیس، روس ها، اکراینی ها و کردها تشکیل شده اند که به همین دلیل این کشور را تبدیل به یکی از کشورهای تک قومی جهان نموده است.

4- اولین کلیسای جهان در ارمنستان ساخته شد!

کلیسای جامع اچمیادزین واقع در شهر واغارشاپات کشور ارمنستان می باشد که طبق گزارشات انجام شده گفته می شود این کلیسا در سال 303 میلادی به پایان رسید و از این رو از این کلیسا به عنوان اولین کلیسای مسیحیت در سرتاسر جهان یاد می شود و سالانه منجر به جذب تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه گردشگری می شود.

5- 1.5 میلیون ارمنی در طول قتل عام کشته شدند!

نسل کشی به عبارتی به قتل عام مردم ارامنه اشاره دارد که در سال 1915 میلادی توسط حکومت عثمانی شروع شد و سال 2015 میلادی سالگرد صدمین سال این حادثه برگزار شد که موزه قتل عام ارمنستان سالانه دو روز باز می شود و آن دو روز هم قبل از سالگرد این سانحه می باشد.

با این حال نسل کشی در 3 مرحله اتفاق افتاد که مرحله اول آن زمانی رخ داد که اکثرا مردان برای جنگ به ارتش پیوستن و سپس بصورت عجیبی کشته شدند تا دیگر خانم ها همسران خود را از دست دهند و فرآیند و زاد و ولد به صفر برسد! همچنین مرحله دوم قتل زنان، سالمندان و کودکان بود که در مرحله آخر، یعنی مرحله سوم، روشن فکران کشته شدند!

6- کوه آرارات نماد ملی ارمنستان!

طبق گزارشات انجام شده از قرار معلوم گویی کوه آرارات کشور ارمنستان را از یک زلزله قدرتمند محافظت نموده است و به همین دلیل این کوه نماد ملی کشور ارمنستان است و این در حالی است که کوه آرارات حتی در قلمرو ارمنستان نیست!

7- زرد آلو، یکی از نمادهای کشور ارمنستان!

پرچمی که در سمت راست تصویر مشاهده می کنید، متعلق به کشور ارمنستان است که علت رنگ زرد پایینی آن، نمادی از زرد آلو است و به همین علت زمانیکه در بازارچه های این کشور قدم می زنید می توانید مشتقات زردآلو مشاهده کنید که این می تواند برای عاشقان این میوه اتفاقی جالب و دیدنی باشد.

8- ایروان شهر صورتی جهان!

ایروان یکی از شهرهای شناخته شده و بسیار زیبای جهان می باشد که سالانه تعداد زیادی از گردشگران در این شهر برای گشت و گذار و تفریح حضور پیدا می کنند. از این رو ایروان به شهر صورتی نیز شناخته شده است چرا که نمای اکثر ساختمان های این شهر از سنگ های آتشفشانی ساخته شده اند و این سنگ ها در طول زمان و با تابش مستقیم نور خورشید، به رنگ صورتی در آمده اند!

9- ارمنستان، کشوری که تبعیض در آن هیچ معنایی ندارد!

این مورد یکی از خاص ترین و مهم ترین موارد می باشد که بعد از مطالعه، به آن علاقمند خواهید شد. بطور کلی تا به حال کشورهایی که بیشتر یکی از نقاط گردشگری جهان هستند را مشاهده کرده اید و برخی نکات را در مورد آن مطالعه نموده اید. در میان این نکات قطعا و یقینا با تبعیض مردم عادی با گردشگران را مطالعه نموده اید که گردشگران برای خرید اقلام مورد نیازشان می بایست چند برابر هزینه نمایند.

اما ارمنستان این گونه نیست و میان گردشگران و مردم عادی خود هیچ تفاوتی قائل نشده است و بر فرض مثال کالایی مردمان عادی به قیمت مشخصی خریداری می کنند، گردشگران نیز به همان قیمت خریداری می کنند که این نشان دهنده عدم تبعیض مردم عادی و گردشگران در این کشور می باشد.

10- بیشتر ارمنی ها در خارج از ارمنستان زندگی می کنند!

قتل عام و کشتار 1.5 میلیون ارمنی در سال 1915 منجر به این شده تا اکثر ساکنین این کشور برای آنکه بتوانند جان سالم بدر ببرند، به خارج از این کشور بروند و از این رو اکثر آنها به کشورهای بزرگی اعم از آمریکا، روسیه و فرانسه روی آوردند.

با این حال طبق آخرین گزارشات انجام شده گفته می شود چیزی نزدیک به 5.6 میلیون نفر از افراد ارامنه در خارج از این کشور زندگی می کنند که این میزان از تمام آمار کشور ارمنستان که 3 میلیون می باشد، بسیار بیشتر است.

11- طویل ترین تله کابین جهان در ارمنستان!

طبق گزارشات انجام شده رکوردهای گینس، طولانی ترین تله کابین جهان با نام " بال های تاتِو " متعلق به کشور ارمنستان می باشد که در حین حرکت حتی یکبار نیز نمی ایستد و با خرید بلیط آن مسافت 5.7 کیلومتری را تجربه خواهید کرد.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها