کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند/ دامداران از چرای دام در استان‌های جنوبی اجتناب کنند

حقیقت گفت: با توجه به سم‌پاشی علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی کشور، دامداران از چرای دام در این مناطق اجتناب کنند.

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند/ دامداران از چرای دام در استان‌های جنوبی اجتناب کنند

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های واقع در شمال شرق، شمال غرب، غرب استان یزد و ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران احتمال بارش پراکنده وجود دارد. روز دوشنبه بارش باران به جز شمال شرق و شرق در مابقی استان ها ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به رگبار باران و وزش باد در استان های شمال غرب کشور به کندوداران توصیه می شود که مراقب کندوهای خود باشند.

حقیقت در توصیه ای به گلخانه داران گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد در مناطق شرقی به ویژه سیستان و بلوچستان به گلخانه داران توصیه می شود که مراقب سازه های گلخانه ای خود باشند تا خسارتی از این حیث به آنها وارد نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: پرورش دهندگان ماهی در استان های ساحلی خزر به ویژه در ساعات شب هنگام هوادهی را در استخرهای پرورش ماهی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

وی در توصیه ای دیگر به دامداران افزود: با توجه به سم پاشی و کانون کوبی علیه آفت ملخ صحرایی در استان های جنوبی کشور به دامداران جنوب کشور توصیه می شود که از چرای دام در این مناطق خودداری کنند تا دام ها از ملخ مرده به سبب احتمال سمی بودن تغذیه نکنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه روند افزایش دما در برخی استان های کشور چندان محسوس نیست، بیان کرد: البته در مناطق مرکز و شمال کشور دما با شیب ملایمی روبه افزایش است.

به گفته وی، با توجه به بارش‌های نرمال و فراتر از نرمال در سال زراعی جدید، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

حقیقت با اشاره به اینکه خشکسالی هیدرولوژیکی به طور کامل رفع نشده است، بیان کرد: با وجود خشکسالی‌های ۱۱ سال گذشته، بارش نرمال و فراتر از نرمال در سال زراعی ۹۸-۹۷ تنها بخشی از کمبود منابع آبی سال‌های گذشته را جبران کرده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگرچه از دیدگاه هواشناسی بارش در سال زراعی جدید مطلوب بوده، اما از لحاظ هیدرولوژیکی بعید است که خشکسالی به طور کامل رفع شده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها