کارگردان پیشگام ژانر وحشت اسپانیا درگذشت

نارسیسو ایبانیس سرادور، کارگردان، ژانر ترسناک مدرن اسپانیا در سن ۸۳ سالگی در گذشت.

کارگردان پیشگام ژانر وحشت اسپانیا درگذشت

سینمای اسپانیا یکی از بزرگان و پیشگامان سینما و تلویزیون خود به نام نارسیسو ایبانیس سرادور را از دست داد، او در سن ۸۳ سالگی در گذشت.

با وجود اینکه او تنها دو پروژه را ساخت، هر دو فیلم به عنوان نقطه عطفی در سینمای کشور اسپانیا محسوب می‌شوند. «خانه‌ای که فریاد می‌زند» محصول ۱۹۷۰ و «چه کسی می‌تواند یک کودک را بکشد؟» محصول ۱۹۷۶، دو فیلم مشهور وی هستند.او همچنین به دلیل ساخت برنامه‌های تلویزیونی، مثل برنامه «یک، دو، سه، دوباره جواب بده» که در زمان خود بزرگترین مسابقه تلویزیونی اسپانیا بود و همچنین سریال افسانه‌ای وی به نام «داستان‌هایی که شما را بیدار نگه می‌دارند» در اسپانیا شناخته شده است.

در ماه فوریه امسال (بهمن ماه) یک جشنواره اسپانیایی به ایبانیس جایزه افتخاری Goya را برای یک عمر دستاورد هنری اهدا کرد.این جایزه توسط آلخاندرو آمنابار، نامزد دو دوره جایزه گلدن گلوب به وی اعطا شده بود.

مرگ وی واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت و بیانیه‌ای در پی مرگ وی منتشر شد: یکی از بزرگان سینمای ما در گذشت. یک استاد و معلم که چندین فیلم استادانه ساخته و ما عشق او به سینما را دریافت کردیم. برای خنده ها، ترس‌ها و اشک‌ها و درس‌هایی که در سینما به ما دادی ممنونیم.

انتهای پیام/

منبع: دانشجو

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها