نکاتی حیرت‌انگیز از جنبه درمانی و شفابخشی قرآن

در این مطلب شما را با نکته هایی جالب و خواندنی از جنبه درمانی و شفابخشی قرآن آشنا خواهیم کرد.

نکاتی حیرت‌انگیز از جنبه درمانی و شفابخشی قرآن

در کتاب طب‌الائمه از امام‌باقر (ع) نقل شده است که فرمود: کسی را که سوره «حمد» و «توحید» درمان نکند، هیچ‌چیز دیگر درمان نخواهد نمود. هر دردی را این دو سوره درمان می‌کنند. (۱)

همچنین در کتاب مکارم‌الاخلاق از امام‌صادق (ع) نقل شده است که حضرت فرمود: اگر پس از قرائت هفتاد بار سوره «حمد» بر مرده‌ای، او زنده گردد، تعجبی نیست. ۲) این در حالی است که قرآن‌کریم به صراحت به جنبه درمانی قرآن اشاره کرده و می‌فرماید:‌ای مردم! اندرزی از سوی پروردگارتان برای شما آمده است و درمانی برای آنچه در سینه‌ها است (درمانی برای دل‌های شما) و هدایت و رحمتی است برای مومنان. (۳)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- بحارالانوار، ج ۹۲، باب فضائل سورالقرآن و آیاته
۲- همان، ص ۲۵۷،
۳- یونس - ۵۷

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    لوث کردن قرآن تا کی؟؟؟!!! --- تا کی دین شناسان ما بجای رسیدگی سازمان یافته ی ظابطه مند به مشکلات مبتلا به روزه مره ی مردم از راه حقائق تابناک قرآنی دین سعادت بخش عمل گرای الهی ، می خواهند با غیب گویی و خیال گستری اثبات ناپذیر ، که برای پیشرفت جامعه ی دینی و مذهبی بجز زیانهای فاجعه بار کلان گونا گون هیچ بازده مثبت و سازنده ای نداشته است ، با فلسفه بافیهای عقیم می خواهند و قت مردم دین دوست را تلف کنند و برای بیزاری این مردم از دین و گمراهی این خدا پرستان زمینه سازی نمایند؟؟؟!!! دین شناسان و بویژه منبریان در عصر حاضر ، که برخور دار از انقلاب بزرگ در زمینه ی اطلاع رسانی است ، اگر خود را با دانش ناب قرآنی راه حلهای رفتاری دین الهی برای حل مشکلات دامن گیر مردم و با توان تجزیه و تحلیلهای علمی در زمینه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مسلح نسازند غیب گوییهای سنتی منبریان که نمی توانند در این زمینه هیچ راه حلی را عرضه کنند بیشتر قشر دین شناس را در جامعه ایزوله خواهد ساخت و مردم خرد گرا را از دین بیزار خواهد نمود. اگر به دنبال کسب رضای خداوند هستید ؛ دین عمل گرای خداوند را با خرد گرایی علمی از زمینه ی خیال پردازی و خرافه گستری زمره ی منحرف دین فروشان از خدا بی خبر بیرون آورید و این دین را با کمک شناختهای فرهنگ دین داری اصیل قرآنی و روشهای علمی عرضه ی موضوعات مختلف، برای بهینه سازی زندگی بشر بر خلاف خواست باطل دشمنان دین و بر خلاف خواست شیطانی دین فروشان به گفتمان مثبت و سازنده ی روز جامعه ی جهانی مبدل سازید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها