موسسه خیریه قلابی در دام پلیس اسفراین گرفتار شد

فرمانده انتظامی اسفراین از دستگیری عامل جمع‌آوری غیرقانونی وجوه نقد تحت عنوان موسسه خیریه و همچنین سوءاستفاده از عنوان پلیس در این شهرستان خبر داد.

موسسه خیریه قلابی در دام پلیس اسفراین گرفتار شد

جاوید مهری اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی با مراجعه به درب منازل در سطح شهرستان اسفراین به‌عنوان موسسه خیریه تحت نظارت پلیس، به‌طور غیرقانونی اقدام به جمع‌آوری وجه نقد می‌نماید بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران ابتدا با هماهنگی مقام قضائی برای شناسایی این فرد اقدامات اطلاعاتی و فنی خود را شروع کردند، افزود: نهایتاً با پیگیری‌های مستمر مأموران فرد موردنظر که در حال جمع‌آوری وجه نقد در حوالی منطقه مسکن مهر شهرستان بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی اسفراین با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد، یادآور شد: این فرد با استفاده از عنوان کمک به خیریه تحت نظارت پلیس و با جعل اوراق یکی از موسسه‌های خیریه شهرستان تاکنون بیش از ۱۰ میلیون ریال وجه نقد را از مردم کلاهبرداری کرده است.

وی بابیان اینکه در بازرسی از کیف متهم مقداری وجه نقد مربوط به همین موضوع و تعداد زیادی قبض که توسط متهم به صورت کاملاً حرفه‌ای به چاپ رسیده بود کشف و ضبط شد، تصریح کرد: متهم نهایتاً بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه پلیس به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد تا افرادی تحت هر عنوان از دلسوزی مردم عزیز سوءاستفاده کنند و به اهداف پلیدشان برسند از شهروندان خواست تا گول این‌گونه افراد را نخورند و با مشاهده این‌گونه فعالیت‌ها بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها