آیا شورای نگهبان با لایحه حمایت از کودک و نوجوان مخالفت کرده است ؟

فاطمه ذوالقدر از مخالفت شورای نگهبان با یکی از تبصره‌های لایحه حمایت از کودک و نوجوان خبر داد

آیا شورای نگهبان با لایحه حمایت از کودک و نوجوان مخالفت کرده است ؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، لایحه حمایت از کودک و نوجوان که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید با مخالفت شورای نگهبان روبه رو شد. این دومین باری است که شورای نگهبان به دو تبصره از این لایحه ایراد وارد کرده است. این بار ایراد شورای نگهبان به تبصره ماده 9 این لایحه که اتفاقا چندی پیش در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس اصلاح شده بود، وارد شده است.

طبق تبصره ماده 9 لایحه حمایت از کودک و نوجوان، هرگونه سهل انگاری و بی توجهی والدین که منجر به جراحت، نقص عضو، بیماری صعب العلاج، یا مرگ کودک شود، حسب مورد به مجازات تا حداقل مندرج در بندهای فوق محکوم می‌شوند. این محکومیت می‌تواند، حتی منجر به اعدام پدر و مادر نیز شوند.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: ایرادات وارد شده حل شده است و این خبری که آمده که به طور کلی لایحه با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده است اشتباه است.

این نماینده عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: شورای نگهبان می‌گوید تبصره ماده ۹ با اصل ماده مغایرت دارد و اینکه گفته شده والدین باید قصاص شوند خلاف شرع و عرف است.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: ایراد دوم به آزار عاطفی وارد شده است که مشخص نیست این آزار عاطفی دقیقا چه مصادیقی دارد.

وی تصریح کرد: این موارد در کمیسیون حقوقی قضایی رفع خواهد شد و تبصره به طور کلی حذف می‌شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها