ثبات نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود

چهار آیین گفت:متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

ثبات نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

وی افزود: در استان‌هایی مانند گلستان و گیلان قیمت مرغ از ۸ هزار تومان به سبب ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا پایین‌تر است و در مقابل در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی به سبب کمبود عرضه قیمت بالاتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان زیان می‌کنند که به این ترتیب روزانه حدود ۶ میلیارد تومان زیان به صنعت مرغ گوشتی وارد می‌شود.

این مقام مسئول قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد.

وی از ثبات نرخ نهاده‌های دامی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه عدم دسترسی عادلانه مرغداران به آمار و اطلاعات مورد نیاز تولید بر اُفت قیمت مرغ در بازار تاثیر بسزایی داشته است، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی براساس ماده ۲۲ افزایش بهره وری، ماده ۵ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون تمرکز بخش کشاورزی مکلف است آمار و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مرغداران قرار دهند که متاسفانه محروم کردن تولیدکنندگان از آمار تولید زمینه را برای مازاد تولید و افزایش قیمت در بازار ایجاد کرد.

چهارآئین متوسط قیمت لاشه مرغ را ١٢ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار قرار است دوشنبه ٢٠ خرداد جلسه‌ای تشکیل دهد تا در این جلسه قیمت جدید مرغ بررسی و تصویب شود.

وی در پایان تصریح کرد: در این جلسه قرار است که نمایندگان تشکل‌ها حضور داشته باشند و از حقوق تولیدکنندگان دفاع کنند چرا که قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰ و برای مرغ آماده به طبخ ١٢ هزار و ٩٦٠ تومان مورد قبول ما نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها