جدیدترین روش های درمان سرطان به وسیله «رادیو تراپی»

متخصص رادیو انکولوژی با بیان اینکه در حوزه درمان رادیوتراپی اکنون از روش‌های سه بعدی استفاده می‌کنیم، افزود: می‌توانیم ادعا کنیم که در خصوص درمان پرتو درمانی و رادیوتراپی در حد کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.

جدیدترین روش های درمان سرطان به وسیله «رادیو تراپی»

مستانه صانعی متخصص رادیو انکولوژی در نشست خبری بررسی جدیدترین روش‌های درمانی بیماری سرطان با اشاره به روش‌های نوین درمانی در مرکز رادیو تراپی و آنکولوژی «روشنا»، اظهار داشت: در این مرکز روش‌ها و تکنیک‌های جدید درمانی سرطان را شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در درمان سرطان پروستات به جای عوارض سنگین جراحی از رادیو تراپی یا هورمون‌تراپی استفاده می‌کنیم.

حمید رضا دهقان، متخصص رادیو انکولوژی بیان داشت: مشکلات ما در حوزه سلامت مردان و زنان و تشخیص زود رس سرطان است و می‌توانیم ادعا کنیم در حوزه درمان و پرتو درمانی توانسته‌ایم کشور را چند قدم به جلو ببریم.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان رادیوتراپی اکنون از روش‌های سه بعدی استفاده می‌کنیم، افزود: می‌توانیم ادعا کنیم که در خصوص درمان پرتو درمانی و رادیو تراپی در حد کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.

این متخصص رادیو انکولوژی گفت: تعداد زیادی از بیماران از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس برای درمان سرطان و استفاده از درمان های نوین رادیو تراپی به ایران مراجعه می‌کنند.

سید هادی مولانا یکی دیگر از متخصصان رادیو انکولوژی با بیان اینکه مرکز تشخیص و درمان سرطان روشنا از ۱.۵ سال گذشته تکنیک های جدید درمان را آغاز کرده است،گفت: تکنیک و روش درمان lmrt روش جدیدی در درمان سرطان است که عوارض درمان به وسیله جراحی که قبلاً بسیار زیاد بود را به حداقل می رساند.

وی افزود:توانسته‌ایم در درمان سرطان سر و گردن و پروستات و حتی مری این روش را جایگزین جراحی کنیم و نیاز به رفتن بیمار برای درمان به خارج از کشور نباشد.

این متخصص رادیو انکولوژی بیان داشت:در این روش سلول سرطان را درمان می‌کنیم و با هزینه یک چهارم کمتر از خارج از کشور این درمان صورت می‌گیرد‌.

منبع: فارس

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها