انتقاد از تعلل اروپایی‌ها در فرصت برجامی ایران/ دلیلی ندارد در برابرشان خیلی صبور باشیم

عضو حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها در گام جدید برجامی ایران گفت: دلیلی ندارد همچنان در برابرشان صبور باشیم.

انتقاد از تعلل اروپایی‌ها در فرصت برجامی ایران/ دلیلی ندارد در برابرشان خیلی صبور باشیم

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به فرصت‌هایی که ایران در قالب برجام به اروپا داد، گفت: اقدام اخیر شورای عالی امنیت ملی دیرهنگام بود، چراکه باید زودتر شورای نظارت بر برجام تصمیم به مقابله به مثل می‌گرفت و این تاخیر فشار زیادی روی مردم آورد و به مردم مشکلات عدیده‌ای را تحمل کردند.

وی ادامه داد: از طرفی وقتی موضع اروپا و آمریکا مشخص است دلیلی ندارد که ما همچنان امیدوار باشیم و بدون هیچ پایه و اساسی صبر و مدارا کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اقدام برجامی ایران نه تنها برای ایجاد مشکل برای اروپا و آمریکا نمی‌کند و مفاد حقوقی برجام به اجازه می‌دهد که بتوانیم ۳.۵ درصد غنی سازی داشته باشیم، برای تامین نیروگاه بوشهر مشکلی برای آن‌ها پدید نمی‌آورد.

ترقی خاطرنشان کرد: ما باید هرچه زودتر پروژه تحقیقاتی و تولید سانترفیوژ را در سایت فوردو آغاز کنیم و به نظر من ۶۰ روز فرصت زیادی است و حداکثر باید دو هفته زمان می‌دادند تا اروپایی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و دلیلی برای این نوع تاخیر‌ها در اقداماتی که اروپایی‌ها متعهد بودند، وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به پیش‌بینی در مورد اقدامات احتمالی اروپا پرداخت و تصریح کرد: اروپایی‌ها بعد از این ۶۰ روز ممکن است گشایش‌هایی در زمینه انتقال ارز ایجاد کنند، اما کار اساسی آن‌ها جبران بدعهدی‌های آمریکا بود، که عملا کاری انجام نمی‌دهند.

ترقی در پایان با تاکید بر اینکه اقدام شورای عالی امنیت ملی اقدام خوب اما ناقص بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت زمینه‌ای برای جبران خسارات نگذاشته است، باید روند قبلی هسته‌ای خود را به نقطه صفر برسانیم و از نقطه صفر مجددا فعالیت هسته‌ای را آغاز کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها